قضات در صدور احکام و انشای آرا مستقل و بدون توصیه عمل کنند/ برخورد مناسب قاضی در محکمه سبب اعتماد مردم به دستگاه قضایی است

17:19 - 28 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۹۷۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ضمن اینکه قضات در صدور احکام و انشای آرا مستقل و بدون توصیه عمل می‎کنند، باید در رعایت سیاست‌های راهبردی و فرآیند اداری دستگاه قضایی تابع تشکیلات و تصمیمات مقام مافوق باشند.
به گزارش گروه حقوقی قضایی ،  به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادکستری کل استان گیلان، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان در نشست کارآموزان قضایی با اشاره به عملکرد رضایت بخش کارآموزان قضایی، برگزاری اولین دوره را تا به اینجا موفق ارزیابی کرد و افزود: پرورش نیروی انسانی کارآمد در بخش قضایی از مهمترین دغدغه های قوه قضائیه است زیرا قضات با دانش و متدین متضمن تحقق عدالت در کشور هستند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان ضمن اشاره به اینکه در دوره حاضر از بهترین اساتید حقوقی کشور برای تدریس دعوت شده است از کارآموزان قضایی خواست تا فرصت پیش آمده را مغتنم شمرده و حداکثر بهره را از این دوره کسب کنند.

سیاوش پور در ادامه با بیان اینکه ادب، شخصیت، رفتار و منش قاضی شاکله اصلی شغل اوست افزود: برخورداری از این خصوصیات از درونی آرام، فهمیده و با تقوا نشات می گیرد. این ویژگی ها در کنار تحصیل علم و کسب دانش حقوقی منجر به پرورش یک قاضی عادل می شود.

وی ضمن توصیه به خوش اخلاقی و گشاده رویی، برخورد مناسب قاضی در محکمه را سبب آرامش مردم و اعتماد و دلگرمی آنها به دستگاه قضایی کشور در برقراری عدالت دانست.

 سیاوش پور همچنین با توصیه به فروتنی و تواضع در رفتار متذکر شد: انسان درمسیر زندگی پیوسته محتاج به آموختن و یادگیری بوده و کبر و غرور کاذب بزرگترین مانع در این زمینه است.

وی به سختی های کار قضاوت نیز اشاره کرد و عنوان کرد: برای مقابله با این سختی ها و مشقات همواره به درگاه خداوند متعال پناه می بریم تا از شر توطئه ها، بداندیشی ها و وسوسه های دنیوی در امان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به مقوله استقلال قاضی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه قضات در صدور احکام و انشای آرا مستقل و بدون توصیه عمل میکنند، باید در رعایت سیاست های راهبردی و فرآیند اداری دستگاه قضایی تابع تشکیلات و تصمیمات مقام مافوق باشند.

رئیس کل دادگستری استان در پایان ضمن آرزوی سلامتی، توفیق و سربلندی برای جمع حاضر اظهارامیدواری کرد:  تا برگزاری دوره های کارآموزی موجب تربیت قضاتی کارآزموده و برجسته از میان نخبگان دانشگاهی استان شود و نیاز مبرم دستگاه قضایی را در این زمینه تامین کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *