رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش ۸۰ درصدی انتقال محلی مالاریا در هرمزگان

12:38 - 23 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۷۹۴۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت هرمزگان از کاهش ۸۰ درصدی انتقال محلی مالاریا در هرمزگان خبر داد.
مالاریا به گزارش گروه جامعه ،صفری با اشاره به راهبردهای حذف مالاریا در استان گفت: در سال ۹۵ با توجه به افزایش ۳۰ درصدی مالاریا در استان نسبت به سال ۹۴، ۹۸ درصد موارد ابتلا را اتباع بیگانه که بیشتر از کشور‌های هند، افغانستان و بنگلادش هستند تشکیل می‌دادند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت هرمزگان افزود: در سال ۹۵ در مقایسه با سال ۹۴، ۴۰ الی ۵۰ درصد افزایش موارد مالاریا در اتباع بیگانه داشته ایم، ولی در موارد انتقال محلی و بیماری بومی با ۸۰ درصد کاهش بیماری روبرو بوده ایم.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت هرمزگان گفت:: بیش از ۳۵ ماه است که انتقال محلی مالاریای بدخیم فالسیپاروم در استان نداشته ایم و تقریباً به حذف این نوع مالاریا رسیده ایم و حفظ این موفقیت بسیار مهم و دشوار است.

صفری افزود: تردد غیر مجاز اتباع بیگانه از کشورهای مالاریاخیز پاکستان و افغانستان، پراکندگی جمعیت در مناطق مالاریا خیز برای انجام مراقبت، کم شدن حساسیت مردم در مناطق مالاریاخیر به علت کاهش شدید بیماری، سخت گذر بودن مسیر‌های روستایی، کمبود نیروی متخصص مالاریا در مناطق مالاریاخیز از مشکلات در راه مبارزه با بیماری مالاریا در استان است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت هرمزگان افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر و ایجاد مناطق مناسب برای رشد، تکثیر و تخم گذاری پشه آنوفل و از طرف دیگر افزایش حضور اتباع بیگانه در استان احتمال آلودگی زیاد است و باید مراقبت بیشتری صورت گیرد.

صفری گفت: به همین منظور باید با تشکیل گروهی متشکل از میکروسکوپیست، حشره شناس و لارو کش در تسهیل روند تشخیص از شیوع این بیماری و افزایش موارد ابتلا جلوگیری شود.
 

برچسب ها: مالاریا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *