نگاهی به اهداف سفر ترزا می به عربستان

22:00 - 15 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۵۳۸۴
نخست وزیر انگلیس در پی آغاز روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و به دنبال روابط تجاری و سرمایه‌گذاری روز سه‌شنبه راهی عربستان شد.
ترزا می به عربستان سعودی سفر کرد
به گزارش گروه بین‌الملل ، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در پی آغاز روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و به دنبال روابط تجاری  و سرمایه‌گذاری روز سه‌شنبه راهی عربستان شد.

درحالی که طی روزهای گذشته ترزا می نامه رسمی خروج از انگلیس را امضا کرده، این سفر نشان دهنده این است که روابط تجاری بعد از برگزیت از اولویت‌های وی است.

ترزا می روز دوشنبه سفر سه‌روزه‌ای را به کشورهای اردن و عمان و عربستان آغاز کرده است.

منابع خبری گزارش دادند که ترزا می روز سه‌شنبه عازم ریاض شده و در این سفر دو روزه به عربستان با ملک سلمان و 2 تن از شاهزادگان این کشور دیدار خواهد کرد.

در آستانه سفر به عربستان، ترزا می با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این سفر به دنبال استفاده از پتانسیل‌های اقتصادی عربستان در راستای بهبود روابط اقتصادی است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس اواخر روز سه‌شنبه 28 مارس نامه رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا  را امضا کرد و روز چهاشنبه این نامه  به «دونالد تاسک»، رئیس شورای اروپا تقدیم شد. 

 خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و از دست دادن دسترسی آزاد به بازار مشترک اتحادیه اروپا با 500 میلیون عضو، نگرانی‌های گسترده‌ای را به وجود آورده است و به اعتقاد کارشناسان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تأثیر بسزایی در قسمت‌های گوناگون اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برای انگلیس در پی خواهد داشت.







ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *