جزئیات طرح مجلس برای جلوگیری از واردات کالایی که مشابه داخلی دارد

5:05 - 16 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۵۱۲۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تهیه طرحی برای جلوگیری از واردات کالاهایی که در کشور تولید می شود، خبر داد و گفت: این طرح راهکاری هایی برای تولید با کیفیت این کالاها در داخل نیز اندیشیده است.
حاجی دلیگانی
به گزارش گروه سیاسی ، حسینعلی حاجی دلیگانی از تهیه طرحی برای ممنوعیت واردات کارلاهایی که در داخل کشور تولید می شود خبر داد.

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند «واردات کالاهایی که در کشور تولید می شود حرام است» اجرای فرمایشات ایشان برای ما تکلیف شرعی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: به همین دلیل در حال تهیه طرحی هستیم که کالاهایی که در داخل تولید می شود اجازه واردات از خارج از کشور نداشته باشد و با توزیع آن نیز برخورد شود.

حاجی دلیگانی واردات بی ضابطه را یکی از مشکلات جدی تولید خواند و اظهار داشت: دولت در ۳ سال گذشته توافق نامه ای را با ترکیه امضا کرده است که از لحاظ ترجیحات گمرکی و تعرفه گمرکی تسهیلاتی را برای واردات از ترکیه قرار داده است.

وی با انتقاد از وارادات کالاهایی که تولید آن نیاز به کارگران زیادی دارد و اشتغال زا است گفت: واردات پوشاک از ترکیه کارگران دوزندگی و تولید پارچه در کشور را بیکار کرده است؛ لذا با ممنوعیت واردات از ترکیه، اشتغال زیادی برای کارگران ایرانی فراهم می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در این طرح پیش بینی می شود بخش خصوصی و تعاونی در ارائه این کالا ها به نحوی عمل کنند که نیاز سلایق مختلف جامعه برای تامین پوشاک رفع شود و کالاهای مورد نیاز مردم با همان کیفیت و کمیت وارد بازار رقابت شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *