امارات به دنبال کسب اطلاعات درباره آینده روابط روسیه و ایران

8:37 - 15 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۵۰۸۴
روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که دیداری میان مقام های روسیه و آمریکا به میزبانی امارات با هدف دستیابی به اطلاعاتی درباره آینده روابط مسکو با تهران و دمشق در جزیره سیشل برگزار شده است
اماراتبه گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «اریک پرینس»، میلیاردر آمریکایی موسس شرکت «بلک واتر» و از نزدیکان ترامپ، ماه ژانویه با مقامات نزدیک به رئیس جمهور روسیه دیداری را در راستای تلاش برای بهبود روابط دوجانبه به میزبانی کشور امارات برگزار کرده است.

واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه آمریکایی، عربی و اروپایی گزارش داده است که این دیدار مخفیانه به میزبانی کشور امارات و در راستای تلاش برای نزدیکتر شدن روابط مسکو و دولت ترامپ، یازدهم ماه ژانویه و 9 روز پیش از مراسم تحلیف ترامپ برگزار شده است.

این نشست در جزایر «سیشل» برگزار شده و بر اساس گزارش واشنگتن پست امارات با این هدف نشست مذکور را برگزار کرده تا درباره آینده روابط روسیه با ایران و سوریه بعد از روی کار آمدن ترامپ اطلاعاتی را به دست آورد و این موضوع را بررسی کند که آیا روسیه متقاعد به محدودسازی روابط خود با ایران و سوریه خواهد بود یا خیر.

بر اساس گزارش واشنگتن پست اریک پرینس نماینده رسمی تیم مبارزات انتخاباتی ترامپ و تیم انتقال قدرت وی نیست اما مقامات اماراتی حاضر در این جلسه بر این عقیده هستند که وی نماینده غیر رسمی ترامپ در جلسه مذکور است.

دو منبع اطلاعاتی به ان.بی.سی گزارش داده‌اند که این جلسه مخفیانه برگزار شده و اریک پرینس نماینده ترامپ در این جلسه بوده است.

اریک پرینس میلیاردر آمریکایی و از کسانی است که در طول مبارزات انتخاباتی نیز مبالغی را به وی اهدا کرده و روابط نزدیکی با «استیو بانون»، مشاور ارشد ترامپ، دارد و «بتسی دوس»، خواهر وی نیز گزینه مورد نظر ترامپ برای سمت وزیر آموزش و پرورش بوده است.

واشنگتن پست به نقل از منابع خود گزارش داده ست که اف.بی.آی در راستای تحقیقات خود درباره روابط تیم ترامپ با مقامات روسیه در دوران مبارزات انتخاباتی، در حال بررسی این جلسه محرمانه نیز است.


 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *