وضعیت ترافیک جاده ها در روز 29 اسفند/ جاده های شمال کشور ترافیک دارد

9:24 - 29 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۵۱۷
با تعطیلی ادارات از روز گذشته، حجم سفر در جاده های کشور افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، همزمان با تعطیلی ادارات از روز گذشته، میزان سفر از صبح امروز در جاده های کشور افزایش چشمگیری یافته به صورتی که ترافیک در جاده های شمالی کشور نیمه سنگین شده است. 

ورود جبهه هوای سرد به داخل کشور در روزهای پایانی سال باعث ایجاد هوایی زمستانی در برخی استان های جنوبی و غربی کشور شده است. 

آخرین وضعیت جاده های کشور ساعت 13
۱۳۹۵/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۰
سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور  در مورد آخرین وضعیت ترافیکی کشور گفت: در حال حاضر ترافیک در اتوبان تهران- کرج و کرج به قزوین نیمه سنگین است. در استان گیلان در محدوده رودبار بار ترافیکی پر حجم است. 

وی در مورد جاده های شمالی گفت: در جاده چالوس از ابتدای مسیر به سمت مرزن آباد بار ترافیک نیمه سنگین است. در جاده هراز هم تافیک در محدوده منظریه نیمه سنگین است. 

رئیس پلیس راهور افزود: ترافیک در هر دو لاین اتوبان تهران- قم و محدوده گرمسار نیمه سنگین گزارش شده است. 

مهری در مورد مهمترین علل وقوع تصادفات در سه روز گذشته، گفت: براساس اطلاعات به دست آمده از تصادفات روزهای اخیر، 40 درصد تصادفات به علت عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی و 35 درصد به علت  سرعت و سبقت غیر مجاز رخ داده است. 
وی در مورد زمان وقوع بیشترین تصادفات، تاکید کرد: 30 درصد تصادفات طرح نوروزی امسال در ساعت 16 تا 20 رخ داده است. علت این موضوع نیز تاریکی هوا و عدم تشخیص رانندگان هنگام غروب افتاب و تاریکی است. 

رئیس پلیس راهور با هشدار در مورد افزایش تصادفات در جاده مشهد در ساعات پایانی منتهی به لحظه سال تحویل، تاکید کرد: در ساعات منتهی به سال تحویل به دلیل عجله رانندگان برای حضور در زمان یال تحویل در حرم میزان تصادفات در مسیرهای منتهی به شهر مشهد افزایش می یابد. 
محدودیت های ترافیکی جاده های گیلان در نوروز
۱۳۹۵/۱۲/۲۹ - ۱۰:۴۲
سرهنگ  حسین محمدپور گفت:محدودیت ترافیكی جاده های گیلان كه از 25 اسفند 95 آغاز شده است تا 14 فروردین 96 ادامه خواهد داشت. 

وی با اشاره به ورود فزاینده گردشگران به استان گیلان،افزود: عبور و مرور انواع موتورسیكلت در ایام اجرای طرح محدودیت ترافیكی در تمامی آزاد راه ها و بزرگراه ها و محورهایی كه در آن ها محدودیت ترافیكی اعلام شده، ممنوع است. 

رئیس پلیس راه استان گیلان با تصریح براینكه در تمامی محورهای برون شهری در این ایام،عبور و مرور انواع تریلر و كامیون ممنوع است، گفت: تریلرهای حمل مواد سوختی و فاسد شدنی از این محدودیت مستثنی هستند. 

وی با تاكید براینكه در روز 13 فروردین 96 عبور و مرور انواع تریلر و كامیون و كامیونت در جاده های برون شهری كشور ممنوع است، خاطرنشان كرد: رعایت قوانین از سوی رانندگان موجب كاهش حوادث در ایام نوروز خواهد شد. 

جاده های گیلان

رئیس پلیس راه گیلان با یادآوری اینكه تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12 ظهر 24 شب تاریخ های 29 و 30 اسفند سال جاری و روز های 4 ، 10، 11، 12و14 فروردین ماه سال 96 در محور قدیم قزوین – رشت ممنوع است، ادامه داد: تردد این خودرو ها از ساعت 8 صبح تا24 شب روز های 28 ، 29 و 30 اسفند سال جاری و 11، 12 و 14 فروردین ماه سال 96 در محور اردبیل – آستارا ممنوع است.
وضعیت ترافیکی ساعت 9 صبح
۱۳۹۵/۱۲/۲۹ - ۰۹:۲۳
سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه، اظهار داشت: در حال حاضر سفرهای نوروزی هموطنان به تمامی نقاط کشور ادامه داشته و ترافیک در جاده هراز محدوده رودهن تا امامزاده هاشم نیمه سنگین است. 

وی ادامه داد: در جاده چالوس از میدان امیر کبیر تا تونل شماره 5 ترافیک نیمه سنگین است و خودروها به کندی حرکت می کنند. 

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تاکید کرد: در باند شمالی آزادراه کرج-قزوین از پل فردیس تا مهر ویلا ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است. همچنین در محدوده عوارضی تهران- قم در غرب استان تهران نیز ترافیک نیمه سنگین است. 

رحمانی از بارش برف در گردنه مائین بلاغ در استان آذربایجان غربی خبر داد و افزود: در تمامی جاده های بوشهر،خوزستان و لرستان بارش باران گزارش شده است. 

به گفته وی در استان ایلام جاده های مهران-ایلام،ایلام- سرابله و ایلام- اسلام آباد بارش باران ادامه دارد. در جاده های مریوان- سنندج و دیواندرهبه مریوان ترافیک نیمه سنگین است. 

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور افزود:در استان کرمانشاه هم محورهای حمیل،گیلان غرب و قصر شیرین با راش باران و لغزندگی همراه هستند. 


انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *