545 میلیارد تومان از اعتبارات سفر دولت به استان سمنان ابلاغ شد

21:40 - 27 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۰۱۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار سمنان از ابلاغ 545 میلیارد تومان از اعتبارات سفر دولت به این استان خبر داد.
خباز
به گزارش گروه سیاسی ، محمدرضا خباز در نشستی با مدیران ستادی سازمان برنامه‌ و بودجه استان سمنان اظهار داشت: این رقم در دو نوبت با امضای رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ‌ شده است.

وی با اشاره به ابلاغ 365 میلیارد تومان از اعتبارات این سفر به استان سمنان در نوبت نخست افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده و نظر مساعد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، 180 میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه‌ شده و جمع این اعتبارات به 545 میلیارد ریال رسید.

استاندار سمنان بر ضرورت جذب این اعتبارات تا تیرماه سال 96 و پایان سال مالی 95 از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان تأکید کرد.

خباز انحلال سازمان برنامه‌ وب ودجه را بی‌تدبیری دانست و اضافه کرد: با احیای این سازمان آب رفته به جوی بازگشت و این سازمان مجدداً شکل گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به بهره‌وری در هزینه اعتبارات تصریح کرد: انسان مؤمن از امکانات کم استفاده و بهترین نتیجه و بهره‌وری را خواهد داشت و باید بدانیم که تا به بهره‌وری نرسیم؛ آهنگ رشد در کشور نواخته نخواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در گذشته بیشتر به بودجه توجه می‌شد تا برنامه خاطرنشان کرد: قانون‌گذار از مقدم دانستن برنامه بر بودجه هدف داشته و بی‌تردید توجه به برنامه محوری می‌تواند آثار مثبت و متحول کننده خود را بر جای بگذارد.

خباز با اشاره به اینکه بهره‌وری زمینه‌ساز توسعه کشور است و درصورتی‌که به بهره‌وری نرسیم آهنگ رشد و توسعه را نخواهیم داشت اضافه کرد: استفاده کم از امکانات بازدهی و بهره‌وری مطلوب هدف کار همه باید باشد.

وی با بیان اینکه عملکرد مجموعه سازمان مدیریت برنامه‌ریزی بی‌نظیر و ستودنی است عنوان کرد: در سازمان برنامه و بودجه استان سمنان، در صورتی‌که آهنگ رشد و توسعه با خرد جمعی و برنامه علمی با نگاه بهره‌وری آغاز شود قطعاً آینده درخشانی را شاهد خواهیم بود.

استاندار سمنان اضافه کرد: در صورتی‌که با استفاده از خرد جمعی پیش برویم می‌توان آینده‌ای روشن برای استان سمنان متصور بود و در این راه کارکنان سازمان برنامه‌ و بودجه استان سمنان به‌منزله باغبانی محسوب می‌شوند که نهالی را غرس کرده و امید آن دارند که دیگران از سایه و ثمره آن استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد سازمان برنامه‌ و بودجه استان سمنان اظهار داشت: مجموعه سازمان برنامه‌ و بودجه استان سمنان به‌عنوان نیرویی کارشناسی و متخصص و کار بلد در این استان است.

مهدی زندیه وکیلی با اشاره به عملکرد مثبت سازمان برنامه‌ و بودجه استان سمنان در توسعه این استان گفت: این سازمان نقش مشورتی و اساسی را در پیشبرد امور مختلف استان سمنان دارد.

وی از نقش این سازمان در پیشبرد اهداف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان تقدیر کرد.

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان سمنان نیز در این نشست بر ضرورت توجه مدیران به مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: این مهم در استان سمنان به‌خوبی محقق شده است.

سعید طاهری تشکیل شورای راهبری استان سمنان را خواستار شد و افزود: این شورا باید در اسرع وقت تشکیل شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *