كرار نخستین تانك پیشرفته بومی كشور رونمایی و خط تولید انبوه آن افتتاح شد+فیلم و تصاویر

10:16 - 22 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۱۸۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
در سیصد و پنجاه و هشتمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور وزیر دفاع، كرار نخستین تانك پیشرفته بومی كشور كه در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است رونمایی و به طور هم زمان خط تولید انبوه آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد.
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در سیصد و پنجاه و هشتمین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، كرار نخستین تانك پیشرفته بومی كشور كه در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است رونمایی و به طور هم زمان خط تولید انبوه آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد.

کرار

سردار دهقان در مراسم رونمایی از تانك كرار طی سخنانی با اشاره به اینكه روزآمد‌سازی تجهیزات زرهی یكی از اصلی‌ترین راهبردهای وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی به شمار می رود گفت : تانك پیشرفته بومی كرار كه امروز شاهد رونمایی آن هستیم با قابلیت و توانمندی‌های فراوانی كه به خود اختصاص داده می تواند نقش مهمی در اجرای این راهبرد ایفا كند و به جرات می توان گفت: تانك كرار نماد برجسته‌ ای از هوش بالا، خلاقیت مثال زدنی، توانمندی فوق العاده ی صنعتگران وزارت دفاع و از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی و بی اثر سازی تحریم ها است.

وزیر دفاع افزود: تانك كرار با توجه به ویژگی‌های خاصی كه برای آن پیش‌بینی شده در زمره ی پیشرفته‌ترین تانك‌های دنیا به شمار می‌رود و قادر است نیازمندی‌های نیروهای مسلح را در این حوزه به نحو مطلوبی تامین كند.
 
كرار نخستین تانك پیشرفته بومی كشور رونمایی و خط تولید انبوه آن افتتاح شد+عکس 

سردار دهقان با بیان اینكه تانك پیشرفته كرار با اتکا به تجربیات ارزشمند دفاع مقدس و در مدت سه سال توسط متخصصان زبده و اقتدار‌آفرین سازمان صنایع دفاع  در دفتر طراحی صنایع زرهی بنی هاشم دورود طراحی و ساخته‌ شده گفت: این تانك در سه حوزه اصلی قدرت و دقت آتش، تحرك؛حفاظت و ماندگاری در صحنه نبرد؛ قابل رقابت با پیشرفته‌ترین تانك‌های دنیا می باشد.

وزیر دفاع مجهز بودن به سامانه كنترل آتش الكترواپتیكی، سامانه فاصله یاب لیرزی، رایانه بالستیك و قابلیت شلیك به اهداف ثابت و متحرك در شب و روز را از جمله ویژگی‌های تانك كرار ذكر كرد و افزود: تانك كرار قابلیت شلیك موشك و هدایت لیزری بسیار دقیق آن وامكان شلیك توسط توپچی و فرمانده از دو سایت موازی را دارا می باشد.
 
وزیر دفاع در تشریح دیگر ویژگی های تانك كرار افزود: این تانك دارای سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیك از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف می‌باشد و در حوزه تحرك، تانك كرار دارای توانمندی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حركت در زیر آب را داشته  و مجهز به سامانه ناوبری ونمایش آن  برای راننده تانك می باشد.

وزیر دفاع گفت: این تانك در حوزه بقاء و ماندگاری به حفاظت زرهی مقاوم در برابر انواع سلاح‌های ضد زره  مجهز شده و با استتار در برابر انواع سلاح های ضد زره محافظت  می شود.

کرار
وی استتار چند طیفی، مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و توانمندی در مقابله با جنگ های الكترونیكی را از دیگر ویژگی‌های تانك كرار برشمرد.

سردار دهقان تصریح كرد : تمام زیرسامانه های تانك كرار به صورت كاملاً بومی و با تكیه بر دانش و توان متخصصان وزارت دفاع طراحی و ساخته شده که قابلیت نصب و به كارگیری در سایر ادوات زرهی را دارد.

وزیر دفاع تصریح كرد: اگر بخواهیم تانك كرار را در یك عبارت توصیف كنیم باید بگوییم "تانك كرار نماد اقتدار".

سردار دهقان در پایان با تبریك این دستاورد بسیار مهم و ارزشمند به محضرمقام معظم فرماندهی كل قوا، نیروهای مسلح و ملت رشید ایران، از مدیران، متخصصان و صنعت گران سازمان صنایع دفاع بویژه صنایع زرهی بنی هاشم دورود وابسته به وزارت دفاع كه با همت بلند و تلاش بی وقفه گام بلندی در خودكفایی كشور در حوزه زرهی برداشته‌اند تشكر و قدردانی كرد و آن را عیدی وزارت دفاع به ظفرمندان نیروی زمینی توصیف كرد.
 
فیلم رونمایی از کرار ، نخستین تانک پیشرفته ایرانی  را اینجا مشاهده کنید.
 

برچسب ها: کرار تانک کرار

مسافر
|
-
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
بسیار عالی!با اینکه شبیه تانک t90 هستش ولی بازم خیلی عالیه!به لاخره این همه ساخت تانک های مختلف جواب داد.با تولید این تانک ناوگان زرهی کشور عزیزمون یک روح تازه میگیره.درود بر شما
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *