ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق برای ثبت وضعیت معتادانی که به مراکز TC منتقل می‌شوند

8:43 - 22 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۱۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
زنگانه ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق در رابطه با ثبت وضعیت معتادان را خواستار شد و گفت: باید در بدو ورود هر معتاد که طبق قانون باید به مرکز tc وارد گردد تمام اطلاعات آن ثبت گردد تا بتوان به سابقه فرد، علل اعتیاد، عدم موفقیت در دوره های قبل و زمینه ها بیماری را رد نظر گرفت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، علی محمد زنگانه در بازدید از مرکز ترک اعتیاد یزد گفت: این مرکز که تحت الگوی دادگاه های درمان مدار عمل می کند باید به صورت علمی ، هماهنگ و فارغ از برخورد های احساسی و جزیره ای اقدام نماید تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

وی رفتار ائتلافی و تشریک ظرفیت های بین دستگاهی را خواستار شد و بیان داشت : پیش درآمد این حرکت نوید بخش یک کار ائتلافی جمعی و تیمی است که باید در یک فرایند دقیق کارشناسی انجام گیرد.

این مقام مسئول از اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی مادر یاد کرد و گفت : اعتیاد می تواند از علل اصلی دعاوی خانواده ، حاشیه نشینی ، رشد بیکاری و افزایش آسیب های اجتماعی باشد که اگر بتوانیم بر این مشکل فائق آییم در بسیاری از مسائل دیگر نیز گام های مثبت و ارزنده ای برداشته خواهد شد.

مدیر کل پیشگیری های فرهنگی معاونت اجتماعی قوه قضاییه ، ایجاد یک بانک اطلاعاتی دقیق در این زمینه را خواستار شد و اظهار داشت : باید در بدو ورود هر معتاد که طبق قانون باید به مرکز tc وارد گردد تمام اطلاعات آن ثبت گردد تا بتوان به سابقه فرد، علل اعتیاد ، عدم موفقیت در دوره های قبل و زمینه ها بیماری و سایر مشکلات اجتماعی او و همچنین سوابق حضور در مرکز های مشابه در دیگر استان ها در دسترس باشد تا برای اجرای کار در نظر گرفت.

وی ایجاد یک پشتیبانی حرفه ای و پویا از این افراد پس از خروج از مرکز را ضروری دانست و گفت: فردی که پس از ماه ها حضور در اینگونه مراکز با موفقیت از بند مواد مخدر رهایی یافته به اجتماع باز می گردد ، اگر رها شود بدون تردید در بسیاری از مواقع بازگشت به مواد را خواهد داشت اما اگر از او پشتیانی و شرایط پس از خروج او مورد رصد قرار گیرد می تواند فرد تازه ترک کرده را در برابر ناملایمات بعدی نیز پشتیانی کند و از بازگشت به سمت مواد جلوگیری کند.

زنگانه یادآور شد: همکاری، تعامل و صداقت در کار در استان یزد بسیار خوب است و چنانچه با اشتراک منابع و ظرفیت و همکاری این طرح موفق عمل نماید می توان این طرح را جهت تعمیم به دیگر استان ها نیز استفاده کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *