سیاست تهاجمی آمریکا اثری در منطقه ندارد/ آمریکا در فکر تقابل با چین است

8:13 - 19 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۰۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سیاست تهاجمی آمریکا و افزایش بودجه دفاعی این کشور هیچ‎ تاثیری در منطقه خاورمیانه ندارد.
مرتضی صفاری نطنزی
مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره اظهارات ترامپ رئیس‎جمهور آمریکا مبنی بر اینکه قصد دارد بودجه دفاعی آمریکا را افزایش دهد اظهارکرد: آمریکا اساسا در منطقه خاورمیانه هزینه‌های زیادی در بعد دفاعی و سایر حوزه‎ها انجام داده است اما این مخارج دستاورد بسیاری برای این کشور در پی نداشته است از این رو مقامات این کشور از جمله ترامپ مجبورند که مسائلی از جمله افزایش بودجه دفاعی آمریکا را مطرح کنند.
 
وی افزود: در دوران ترامپ آمریکا قصد دارد تمرکز خود را از منطقه خاورمیانه لغو و به سمت جنوب شرق آسیا حرکت کنند از این رو برای فروش اسلح‎های خود به کشورهای این منطقه مجبور به افزایش بودجه دفاعی خود است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشارهبه اینکه ترامپ به اذعان خودش قصد هزینه کردن در منطقه خاورمیانه را ندارد تصریح کرد: در مجموع بحث افزایش بودجه دفاعی آمریکا به تقابل این کشور با چین با توجه به سیاست‎های ترامپ در قبال این کشور برمی‎گردد زیرا آنها خواهان این هستند که با افزایش بودجه دفاعی خود بتوانند در جهت با رشد اقتصادی چین در دنیا ایستادگی کنند روندی که بدون شک تحقق آن امکانپذیر نیست.
 
صفاری نطنزی خاطرنشان کرد: آمریکا همواره سیاست تهاجمی خود را جز برنامه‎ها واولویت اصلی خود قرار داده است از این رو تصمیم ترامپ در افزایش بودجه دفاعی نشان از خوی تهاجمی آمریکا است که همواره از سوی دولتمردان این کشور دنبال شده است.
 
وی تصریح کرد: آمریکا امروز و در شرایط فعلی هرچقدرهم بودجه دفاعی خود را افزایش دهد بازهم راه به جایی نمی‎برد چرا که سیاست‌های این کشور در منطقه خاورمیانه و جهان دیگر کارآیی ندارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *