برگزاری کارگاه آموزشی امنیت اجتماعی با محوریت اخلاق در زندان مرکزی سنندج

5:30 - 16 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۷۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کارگاه آموزشی امنیت اجتماعی با محوریت اخلاق در زندان مرکزی سنندج برگزار شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زندانهای کردستان در راستای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندانها، کارگاهای آموزشی تحت عنوان « امنیت اجتماعی با محوریت اخلاق » در زندان مرکزی سنندج و با حضور مددجویان این مرکز اصلاحی و تربیتی برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که مربی گری آن را آیت الله دهقانی از اساتید حوزه علمیه قم عهده دار بود، مطالبی پیرامون اهمیت «امنیت اخلاقی» در جامعه به حاضرین در کارگاه انتقال داده شد.
آیت الله دهقانی در ابتدای سخنان خود با تفسیر آیاتی از سوره مبارکه «والضحی» گفت: یکی از پیش نیازهای بسیار مهم یک جامعه سالم، وجود امنیت خصوصا امنیت اخلاقی می باشد که این موضوع مهم محقق نخواهد شد مگر با همت و تلاش تک تک افراد جامعه.

آیت الله دهقانی در ادامه سخنان خود افزود: افراد نابهنجار در جامعه علاوه بر اینکه امنیت روانی خود را به خطر می اندازند موجب گسترش ناامنی در کانون خانواده ها نیز می شوند که این موضوع در طولانی مدت آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری را به بار می آورد.

لطفی رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندانهای کردستان نیز که در این کارگاه آموزشی حضور داشت با اشاره به استقبال خوب مددجویان از اینگونه برنامه های آموزشی بیان داشت: حضور روحانیون در زندانها و سخنرانی های آنان همواره مورد استقبال گسترده مددجویان واقع شده است که این مهم توانسته در فرآیند اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه نیز بسیار موثر واقع شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *