دایی: انواع بی‌حرمتی‌ها را دیده‌ایم/ مسدود شدن حسابم را مدیون لطف مدیران جدید باشگاه پرسپولیس هستم!

14:45 - 14 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۱۶۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: امیدواریم از لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم.
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، علی دایی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر اظهار داشت: فردا یک بازی مهم داریم. امیدواریم از لیگ برتر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم. تلاش می‌کنیم 3 امتیاز این بازی را بگیریم. پرسپولیس و برانکو نیازی به تعریف ندارند.
 
وی ادامه داد: نبود 5 بازیکن پرسپولیس از بعضی جهات به نفع ما و از بعضی جهات به ضرر ماست. ما هم مثل پرسپولیس دو بازیکن اصلی خود را در اختیار نداریم. با این تفاوت که پرسپولیس برای نفرات غایب خود جایگزین دارد ولی ما از ابتدای فصل تاکنون در هر بازی از نبود چند بازیکن ضربه خورده‌ایم و بازیکن جانشینی هم نداشته‌ایم.
 
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تصریح کرد: فردا مجبور هستیم از دروازه‌بان 18 ساله خود استفاده کنیم که تا حالا تجربه بازی در لیگ برتر را نداشته است. مشکلات زیادی داریم که پرسپولیس با آن مواجه نیست. ما از اول فصل در مسائل مختلف کمبود داشته‌ایم ولی مشکل پرسپولیس فقط برای این بازی است. در حال حاضر مشکلات ما به حدی رسیده که به خودمان می‌گوییم که ای کاش همان 5، 6 بازیکن را نداشتیم.

دایی خاطرنشان کرد: پرسپولیس تیم بزرگی است که بیش از 60 درصد مردم کشور هوادار این تیم هستند. این تیم بازیکنان بزرگی را در اختیار دارد که در نبود آنها نفرات جانشین می‌خواهند خودشان را نشان دهند. تیم ما اگرچه مشکلات غیرفنی زیادی دارد اما از لحاظ فوتبالی هیچ چیزی نسبت به تیم‌های دیگر کم نداریم و توانایی کسب پیروزی مقابل پرسپولیس را داریم. هر چند مشکلات به ما ضربه زده است.

وی در مورد اینکهعدم پرداخت مالیات او از سوی باشگاه پرسپولیس باعث شده حسابش مسدود شود، گفت: بله این موضوع صحت دارد و مسدود شدن حسابم را مدیون لطف مدیران جدید باشگاه پرسپولیس هستم! این برای اولین بار بود که حساب من مسدود شد و بعد از 2 روز از طریق مراجع قانونی توانستم این مشکل را حل کنم. به هر حال مدیران جدید باشگاه پرسپولیس به من لطف دارند. خودم مانده‌ام که چطور یک فرد که مدیر شرکت اتومبیل‌سازی بوده در پرطرفدارترین باشگاه ایران مدیریت می‌کند؟! این اتفاقاتی است که فقط در فوتبال و مملکت ما رخ می‌دهد. در خیلی جاهای دیگر غیر از فوتبال هم می‌بینید که افراد غیرتخصصی، مسئولیت گرفته‌اند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد مشکلات شدید مالی این باشگاه تأکید کرد: همه این اتفاقات تأثیرگذار است. امروز وقتی برای تمرین به محل تمرین رفتیم، ما را به داخل ورزشگاه راه ندادند و مجبور شدیم راهی ورزشگاه تختی شویم. ورزشگاه تختی هم زمینش در حال آماده‌سازی برای مسابقه بود و فقط 45 دقیقه توانستیم آنجا تمرین کنیم. متأسفانه انواع بی‌حرمتی‌ها را دیده‌ایم. مشکلات زیادی گریبانگیر تیم ماست. حالا هم کارمان به جایی رسیده که سر تمرین راه‌مان نمی‌دهند. البته مسئولان ورزشگاه نوبنیاد هم حق دارند که پول‌شان را بخواهند.

دایی در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه آیا فکر نمی‌کند مسئولان باشگاه نفت تهران از اعتبار او سوءاستفاده کرده‌اند، گفت: چنین چیزی نیست. فدراسیون فوتبال به عنوان مسئول اول ورزش فوتبال این مملکت باید شرایط را بسنجد و از آنهایی که دنبال اداره باشگاه هستند ضمانت‌نامه بگیرد. متأسفانه در فوتبال ایران بازیکن و مربی نمی‌تواند به حقش برسد و فقط بازیکنان و مربیان خارجی هستند که با شکایت به فیفا به تمام حق و حقوق خود می‌رسند. ما ایرانی‌ها مظلوم واقع شده‌ایم و بازیکن و مربی ایرانی نمی‌داند شکایتش را به کجا ببرد. کمیته انضباطی علیه باشگاه حکم می‌دهد اما حکم اجرا نمی‌شود و آن باشگاه فصل بعد بدون اینکه حق و حقوق بازیکنان و مربیان فصل پیش خودش را داده باشد نفر جدید جذب می‌کند.

وی درباره وضعیت سجاد شهباززاده خاطرنشان کرد: متأسفانه شهباززاده مدت زیادی از تمرینات دور بوده و وقتی هم با باشگاه ما قرارداد بست تمرینات ما به مدت 5 روز به خاطر اعتصاب بازیکنان تعطیل شد. چند روز است شهباززاده تمرینات خود را کنار اعضای تیم شروع کرده و مطمئن باشید اگر به شرایط ایده‌آل برسد خیلی به کار ما می‌آید. شهباززاده بازیکن بزرگی است و هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ فنی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است. اگر مشکل کارت بازی نداشته باشد می‌تواند فردا برای ما بازی کند.
 
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه آیا روی سانتر از جناحین تمرکز می‌کند، گفت: اجازه دهید در زمین بازی مشخص کنیم از چه راهی به پرسپولیس ضربه بزنیم.

دایی درباره اینکه گفته بود قهرمان لیگ از پیش تعیین شده، خاطرنشان کرد: متأسفانه یکسری از شما (خبرنگاران)، سر و ته حرف‌های من را می‌زنید و وسطش را هر طور که خودتان دوست دارید منتشر می‌کنید! تیمی که از اول فصل صدرنشین لیگ بوده و همه تیم‌های لیگ را برده، آیا قرار است کسی آن را قهرمان کند؟ من حرف دیگری زدم و منظورم این بود که در جام حذفی دیدید چه بلایی سر ما آوردند و چه قصدی داشتند و از چه تیمی حمایت کردند. مطمئناً بهترین فصل پرسپولیس در سال‌های اخیر همین تیم بوده است. آنها از همان ابتدای فصل نتایج خوبی گرفتند و کمترین فراز و نشیب را داشتند. حرکت آنها همیشه رو به جلو بوده و مطمئناً با ادامه این روند می‌توانند قهرمان شوند اما اگر بازیکنان من فردا بازی خود را ارائه دهند، پرسپولیس را شکست می‌دهیم. تمرینات‌مان را پیگیری کردیم تا مردانه مقابل پرسپولیس و تیم‌های دیگر بازی کنیم. همیشه هوادار پرسپولیس بوده‌ام و در بازی‌هایی که مقابل تیمی غیر از تیم من قرار می‌گیرند دوست دارم برنده باشند اما در بازی مقابل تیم خودم دوست دارم تیمم پیروز باشد.

وی در مورد شرکت در کنکور سراسری در مقطع دکترا گفت: اگر در کنکور شرکت کردم به خاطر انگیزه شخصی بود. بعد از 11 سال که در مقطع فوق‌لیسانس درسم را تمام کردم، توسط یکی از دوستانم تشویق شدم درسم را ادامه دهم. به هیچ وجه دنبال این نبوده و نیستم که بخواهم پست و مقامی را قبول کنم. من در جوامع زیادی از جمله اروپا، کشورهای عربی و آمریکا زندگی کرده‌ام و دوست دارم دنبال جواب مسائل علمی باشم. انگیزه من برای ادامه تحصیل، شخصی بود و دنبال هیچ پست و مقامی نیستم. پیشنهادات زیادی هم در این زمینه داشتم اما همه آنها را رد کردم چون دوست دارم آزاد زندگی کنم. هیچ وقت این آزادی را رها نمی‌کنم. حاضر نیستم یک دقیقه از زندگی امروزم را با چیزی عوض کنم و فقط دوست دارم برای رسیدن به جواب سؤالات علمی، ادامه تحصیل بدهم.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *