آزادی 34 محکوم غیرعمد استان مرکزی در آستانه سال جدید

10:58 - 14 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۰۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حسین بیگی از آزادی 34 محکوم غیرعمد استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن سال نو خبرداد و گفت: در حال حاضر 217 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان تحمل کیفر می‌کنند.
آزادی زندانیان جرائم غیرعمد محمد حسن حسین بیگی مدیرنمایندگی ستاددیه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از آزادی 34 محکوم غیرعمد استان مرکزی در آستانه فرا رسیدن سال نو خبرداد و گفت: در حال حاضر 217 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان تحمل کیفر می کنند که دو نفر از این محکومان را زنان شامل می شوند.

وی گفت: مبلغ کل بدهی افراد آزاد شده  که محکومین جرایم غیرعمدی همچون دیه ناشی از حوادث کارگاهی ، محکومیتهای مالی و نفقه هستند ۳ میلیارد ۲۴۳ میلیون ریال بوده که از محل مصوبه ۳۹۷ ستاد دیه کشور تأمین شده است.

حسین بیگی افزود: با این مبلغ تعداد ۱۵ نفر از زندان اراک ،۸ نفر از زندان خمین ، ۶ نفر از زندان دلیجان ،۴ نفر از زندان ساوه و ۱ نفر از زندان تفرش و مجموعا ۳۴ نفر آزاد شدند .

وی کمک به زندانیان جرائم غیر عمد را امری انسانی و بسیار مقدس برشمرد و افزود: با توجه به اینکه این افراد بدهکاران غیر بزهکار می باشند و زندانی شدن آنان بدون هیچ گونه انگیزه مجرمانه و بر اثر اتفاقات ، تصادفات و یا ناتوانی مالی پیش آمده است  ، آزاد سازی هر چه بیشتر این افراد از زندانها را نیازمند عزم جدی و همت خیرین و نیکوکاران استان دانست.

مدیرنمایندگی ستاددیه استان مرکزی با اشاره به این که این گروه از زندانیان و خانواده آنها در معرض آسیبهای اجتماعی جبران ناپذیر ناشی از حبس هستند ، تسریع در آزادی زندانیان بدهکار را مستلزم اطلاع رسانی گسترده در جامعه به منظور نهادینه شدن فرهنگ کمک به هم نوع و  عزم عمومی خیرین و نیکوکاران جامعه عنوان کرد .

وی افزود: زندانیان چک با 138 محبوس بیشترین طیف از این زندانیان را شامل می شوند و بدهکاران دیات ناشی از حوادث کارگاهی با 3 زندانی کمترین دسته از این افراد هستند.

گفتنی است، 60 بدهکار ناشی از عدم توانایی در پرداخحت تعهدات مهریه و نفقه هم در این استان تحمل حبس می کنند که به طور تفکیک 50 نفر بابت موضوع مهریه و 10 نفر هم به دلیل نفقه محکوم به حبس شده اند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: حوادث کارگاهی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *