ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی به هیچ عنوان حق دخالت در مسائل اجرایی انتخابات را ندارند

23:30 - 13 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۸۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین مظفری گفت: ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی به هیچ عنوان قصد و حق دخالت در مسائل اجرایی و نظارتی انتخابات ندارند؛ نظارت بر انتخابات وظیفه شورای نگهبان و هیأت نظارت مجلس شورای اسلامی است.
حجت الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقیبه گزارش گروه حقوقی قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مظفری  رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در جلسه مشترک ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان بر رعایت مرّ قانون از طرف مسئولان برگزاری انتخابات تأکید کرد.

وی با اعلام اینکه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در شهرستانهای استان نیز تشکیل خواهد شد گفت: این ستادها به هیچ عنوان قصد و حق دخالت در مسائل اجرایی و نظارتی انتخابات ندارند؛ نظارت بر انتخابات وظیفه شورای نگهبان و هیأت نظارت مجلس شورای اسلامی است. اقدامات ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی، اقدامات پیشگیرانه است و طبعاً در صورت مواجهه با وقوع جرمی، برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه تأکید مسئولین بر مردم، رعایت مرّ قانون است بیان داشت: خود دستگاههای نظارتی و اجرایی در انتخابات نیز بایستی قانون را رعایت کنند؛ وابستگی شخص یا گروهی به یک جریان یا تفکّر، نبایستی موجب شود مسئول دولتی از وی حمایت یا از بیت المال برای تبلیغ استفاده کند.

وی افزود: استفاده از بیت المال برای نفع شخص یا گروهی به هر نیّت که باشد جایز نیست. دستگاههای نظارتی صادقانه و بدون اغماض نظارت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *