راه نجات کشور از رکود اقتصادی جذب 800 هزار میلیارد تومان سرمایه است

19:20 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۹۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر این باور است که برای خروج از رکود اقتصادی کشور، لازم است 200 میلیارد دلار معادل 800 هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کنیم.
راه نجات کشور از رکود اقتصادی جذب 800 هزار میلیارد تومان سرمایه استبه گزارش گروه سیاسی ، عزیز اکبریان در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: همه سعی و تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جذب و تحقق این میزان سرمایه گذاری است.

وی بر لزوم کاهش تصدی گری دولت و پررنگ شدن نقش مردم و بخش خصوصی در اقتصاد ایران تاکید کرد و گفت: با بودجه دولتی به دلیل محدودیت منابع، کاری از پیش نمی بریم و حتما باید از فرایند سرمایه گذاری استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: امسال کل درآمد دولت که به خزانه واریز شد، 220 هزار میلیارد تومان است که باید از این محل 166 هزار میلیارد تومان حقوق کارمندان، 48 هزار میلیارد تومان یارانه و 12 هزار میلیارد تومان سود مشارکت را پرداخت کنیم که نشانه محدودیت منابع دولتی و لزوم رویکرد به سرمایه های بخش خصوصی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به توافق هسته ای(برجام) اشاره کرد و گفت: بعد از این توافق شاهد 2 نوع دیدگاه افراطی بودیم، نخست دیدگاه برخی موافقان که از برجام مدینه فاضله ساختند و دوم دیدگاه افراطی مخالفانی که برجام را با عهدنامه ترکمنچای مقایسه کردند که هیچکدام از این نگرش ها درست نیست.

وی تاکید کرد که افراطی گری یک عامل آسیب رسان است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد مشکلات انتقال پول در سیستم بانکی کشور، گفت: این مساله یکی از مشکلات امروز کشور است و نمی توانیم همه تقصیرات را گردن بیگانگان بخصوص آمریکایی ها بیندازیم زیرا خودمان هم کوتاهی کردیم و نتوانسته ایم مشکلات سیستم بانکی در ارتباط با جهان را حل کنیم از این رو بانک مرکزی باید فعالتر شود و ما هم در مجلس حاضریم که به رفع این مشکلات کمک کنیم.

اکبریان اظهار امیدواری کرد که امسال تا مرز 50 درصد از رکود حاکم بر اقتصاد کشور فاصله بگیریم و با تداوم این روند کاهشی در رکود، بتوانیم شاهد رونق اقتصادی در سال 97 باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *