رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اصطکاک ترکیه و عربستان؛ شاید در آینده ای نزدیک

9:01 - 06 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۸۵۴
دسته بندی: سیاست
نوذر شفیعی گفت: یقینا تا چندی دیگر شاهد اصطکاک ترکیه و عربستان به دلیل حوزه نفوذ و سلطه گری در منطقه خواهیم بود، چراکه هر کدام از آنها به دنبال کسب منفعت بیشتر برای خود بوده و در این مسیر ناگزیر هستند که روزی در مقابل هم قرار بگیرند.
نوذر شفیعی
نوذر شفیعی کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به اتهام زنی های وزرای خارجه عربستان و ترکیه به ایران، در جریان نشست امنیتی مونیخ اظهار کرد: مطمئنا سخنان غیر واقعی و غیر منطقی وزرای خارجه این دو کشور در نشست ریاض برای حاضرین هم قابل قبول نبود چراکه واقعیت هاحمایت بالای این دو کشور از تروریست ها را نشان می دهد.

وی افزود: یقینا تا چندی دیگر شاهد اصطکاک ترکیه و عربستان به دلیل حوزه نفوذ و سلطه گری در منطقه خواهیم بود، چراکه هر کدام از آنها به دنبال کسب منفعت بیشتر برای خود بوده و در این مسیر ناگزیر هستند که روزی در مقابل هم قرار بگیرند.

شفیعی با بیان اینکه کشورهای مرتجع عربی به پشتوانه دلارهای نفتی خود سعی در همراه کردن استانبول با خود دارند تا به نوعی مکمل یکدیگر در بازی منطقه باشند، افزود: در سالهای اخیر ترکیه با هماهنگی کامل با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به دنبال برهم زدن معادلات و توازن منطقه ای در جهت منافع حکام عرب بوده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان گفت: مواضع کاملا خصمانه و غیر دوستانه عربستان و ترکیه برای ایران یک امر ناپیدا و غیر کتمان نبوده است و جمهوری اسلامی ایران به خوبی تحرکات این دو کشور را رصد می کند.



ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
0
0
افرین ترکیه همیشه دشمن ایران بوده و هست ترکیه را باید سم پاشی کرد نه که دوست داشت
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *