رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واگذاری زمان تعطیلی مدارس به استان ها/آیا وارونگی هوا مدارس را در زمستان تعطیل می کند؟

9:01 - 02 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۱۷۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
محمدی با بیان اینکه تغییر زمان تعطیلی مدارس از تابستان به زمان دیگر مخالفین و موافقینی دارد گفت: عده ای هم خواستار واگذاری زمان تعطیلی به استان ها هستند.
منتشر نشود///واگذاری زمان تعطیلی مدارس به استان ها مطرح است/ مسئولین مربوطه اسناد خود را در خصوص اشتغال یا عدم اشتغال دو تابعیتی ها ارائه دهدداوود محمدی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه تغییر زمان تعطیلی مدارس از تابستان به زمان دیگر دارای مخالفین و موافقینی است، گفت: برخی هم معتقدند به خاطر تنوع آب و هوایی استان ها این موضوع باید به استان ها واگذار شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات موضوع تغییر زمان تعطیلی مدارس را بحثی خواند که از گذشته وجود داشته و جدید نیست.

وی افزود: آن چیزی که این بحث را داغ کرده موضوع وارونگی هوا در زمستان در بعضی از شهرستان ها است.

محمدی دلیل دیگر طرح این موضوع را وجود ریزگردها خواند که در بعضی از استان های غربی کشور رخ داده و مجموع اینها باعث شده که مسئله جدی تر مطرح شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش این بحث را در دستور کار خود گذاشته بود و هم اکنون هم در حال بررسی است اظهار داشت: اینکه در مجلس مورد بررسی قرار گرفته باشد و روی آن فکر شده باشد به طور جدی این اتفاق رخ نداده زیرا دارای مخالفین و موافقین است .

وی تصریح کرد: گروهی معتقدند که مقطعی از فصل تابستان را به آموزش اختصاص دهیم و بعد هم در مقطع زمانی در بعضی از شهرها وارونگی هوا رخ می دهد و ناچار هستیم مدارس را تعطیل کنیم اقدام به تعطیلی آنها کنیم.

محمدی با بیان اینکه در فصل تابستان بسیاری از استان ها در گرما به سر می برند و بعضی مشغول برداشت محصول هستند اظهار داشت: در بعضی از کشورهای همجوار ما از اواسط شهریور سال تحصیلی آنها شروع می شود و با وجود فصل گرما مشکلی هم برای آنها رخ نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است طرح جدیدی داده شود باید به گونه ای باشد که به زمان آموزش لطمه وارد نکند زیرا زمان آموزش ساعتی استاندارد است و برای خود اصولی دارد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *