اقدام پدافند غیر عامل در ارتقای پایداری ملی

19:20 - 26 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۵۸۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون اداره کل امور مرزی پدافند غیر عامل وزارت کشور گفت: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت در مقابل تهدیدها از اقدام‌های دفاع پدافند غیر عامل است.
پدافند غیرعامل
به گزارش گروه سیاسی ، مجتبی مولوی در همایش مدیریت بحران، امنیت و اصول و مبانی پدافند غیر عامل در حوزه صنعت، معدن و تجارت در این شهر با قدردانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در مدیریت بحران برف سنگین اخیر اظهار کرد: افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت در مقابل تهدیدها از جمله اقدام‌های دفاع پدافند غیر عامل است.

وی، اهداف پدافند غیر عامل را استمرار فعالیت‌های زیربنایی، تامین نیازهای حیاتی و کاهش آسیب‌پذیری مراکز مهم عنوان کرد و افزود: بخش صنعت، معدن و تجارت تامین‌کننده اصلی نیازهای حیاتی جامعه است.

معاون اداره کل امور مرزی پدافند غیر عامل وزارت کشور متذکر شد: صنعت، معدن و تجارت بخش گسترده‌ای از مراکز تامین، تولید و توزیع ارزاق و مایحتاج عمومی را به عهده دارد.

مولوی، عوامل اثرگذار در مدیریت بحران‌ها و پدافند غیر عامل را دارای سهم 70 درصدی نیروی انسانی، 10 درصدی بناها و ساختمان‌ها، 15 درصدی تاسیسات و تجهیزات و همچنین سهم پنج درصدی نرم‌افزار و امکانات خواند و بیان کرد: تاثیر و جایگاه بخش صنعت، معدن و تجارت به روشنی قابل درک است.

وی با بیان اینکه فایده‌های پرداختن به مقوله پدافند غیر عامل در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت شامل تمام اقشار جامعه می‌شود، تصریح کرد: امر مذکور نشان‌دهنده جایگاه بخش صنعت، معدن و تجارت برای دستیابی به اهداف پدافند غیر عامل است.

معاون اداره کل امور مرزی پدافند غیر عامل وزارت کشور ایجاد بستر مناسب توسعه پایدار، تنش‌زدایی، افزایش آستانه مقاومت ملی و اقتدار ملی، کاهش مخاطره‌ها و آسیب‌ها را از جمله قابلیت‌های پدافند غیر عامل عنوان کرد و گفت: موضوع مذکور همواره در رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد تأکید بوده و سیاست‌های کلی پدافند غیر عامل در 13 بند توسط ایشان ابلاغ شده است.

مولوی با اشاره به اینکه پرداختن به پدافند غیر عامل در برنامه‌های پنج ساله دوم، سوم و چهارم از موارد مهم است، خاطرنشان کرد: در ماده 215 برنامه پنجم توسعه کشور به موضع مذکور پرداخته شده است.

وی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی 11گانه به ریاست استانداران در استان‌ها خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با همت مسؤولان حوزه تولید و تجارت سند راهبردی حوزه صنعت، معدن و تجارت تدوین شده و رزمایش‌ها، آموزش و فرهنگ‌سازی، دسته‌بندی سرمایه‌های مختلف در بخش‌های انسانی، سایبری، امکانات فیزیکی و ... و همچنین فعال‌سازی تعیین سناریو برای حفظ و بقای سرمایه‌ها، چندمنظوره‌سازی واحدهای صنعتی، ذخیره‌سازی انبار کالای اساسی همواره مورد توجه و اقدام عملی باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *