غیبت روسای شرکت های خودروسازی در همایش بین المللی خودرو تاسف آور استگذاری بدانند

21:25 - 25 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۵۵۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون صنایع و معادن درمجلس شورای اسلامی گفت: عدم حضور رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع و روسای دو شرکت بزرگ خودروسازی داخلی به عنوان متولیان همایش بین المللی صنعت خودرو در این همایش مایه تاسف است.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ عزیز اکبریان با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران گفت: این همایش به صورت سالانه برگزار می شود و در آن محاسن و معایب خودروسازان کشور استفاده از کیفیت برندهای خارجی، بالابردن جایگاه برند داخلی و افزایش کیفیت و کمیت خودروها، مورد آسیب شناسی قرار می گیرد.

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آستانه تحولی در صنعت خودرو هستیم افزود: امروز بسیاری از کشورها دعوت شده اند در همایش بین المللی خودرو مشارکت داشتند اما جای گلایه است که چرا در این همایش معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع که متولی این گردهمایی بود، در آن حضور پیدا نکرد.

اکبریان ادامه داد: متاسفانه مدیرعامل ایران خودرو و شرکت سایپا به عنوان دو شرکت خودرو سازی عمده کشور نیز در این همایش غائب بودند در حالیکه این عدم حضور نوعی بی حرمتی به همایش و مدعوین آن تلقی می شود چراکه روی سخن بسیاری از سخنرانان همایش از جمله بنده، دکتر پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد و مهندس نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با کسانی بود که در بسیاری از مسائل مربوط به صنعت خودرو تصمیم گیر هستند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم حضور مدیران تصمیم گیر به ویژه رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مایه تاسف است و از وزیر صنعت می خواهیم که برخورد مناسبی با متولیان غائب این همایش داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید براینکه خودروسازان کشور باید کیفیت محصولات خود را ارتقاء دهند، افزود: نگاه و حرکت آن ها باید به سمت صادرات باشد و اینکه بگویند در داخل مشتری داریم کفایت نمی کند و پذیرفتنی نیست.

اکبریان همچنین با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی باید به برندهای خارجی اجازه سرمایه گذاری و فرصت نقش آفرینی بدهند افزود: شرکت های خارجی باید بدانند که ایران یک بازار بین المللی خوب 70 میلیون ایرانی است که می تواند مرکز تولید و صادرات محصولات آن ها به کشورهای منطقه باشد.

وی تاکید کرد: ما از خودروسازان خارجی  انتظار داریم که تنها به فکر فروش خودرو و قطعات آن به ایران نباشند بلکه سرمایه گذاری کنند و برای صادرات خودروهای خود از ایران برنامه ریزی کنند و رقابت سالمی با خودروسازهای داخلی ما داشته باشند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت های داخلی باید مشتری مداری داشته باشند، افزود: این مشتری مداری در مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی ها جزء وظایف شرکت هاست.

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نکته مهم دیگری که شرکت های خودرسازی داخلی باید به آن توجه کنند، رضایت مندی قطعه سازان است گفت: قطعه سازان باید از قطعاتی استفاده کنند که استانداردهای لازم را داشته باشد ضمن اینکه خودروسازان نیز در خرید قطعه باید به قطعه سازان کمک کنند چراکه آن ها گاهی مجبور می شوند قطعه تولیدی خود را نقد خریده و به صورت اقساطی در اختیار خودرو سازان قرار دهند که این شرایط خوبی برای قطعه سازان کشورنیست و خودرو سازان باید برای تولید کنندگان قطعه مشتری خوبی باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *