لاریجانی: مهاجرت روستاییان به شهرها با ایجاد آب و برق کاهش نمی‌یابد

21:02 - 25 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۹۵۵۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد چرخه اقتصادی و توسعه‌ای در روستاها برای اشتغال جوانان تأکید کرد و گفت: مهاجرت روستاییان به شهرها با ایجاد زیرساخت‌هایی مانند آب و برق کاهش نمی‌یابد.
به گزارش گروه سیاسی ؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه، 25 بهمن ماه) در دیدار با بخشدار خلجستان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی روستای انجیله با اشاره به اهمیت و جایگاه روستاها در چرخه اقتصادی گفت: یکی از الزامات موجود در شرایط کنونی برای هر روستا ایجاد صنایع و اشتغال برای جوانان آن منطقه است بنابراین باید برای هر روستا از طریق سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و خیرین بومی صنایع مرتبط با ظرفیت‌های موجود آن منطقه ایجاد شود از این رو مهاجرت با ایجاد زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز کاهش نمی‌یابد بلکه جوانان کار می‌خواهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد چرخه اقتصادی در روستاها افزود: قطعا باید ظرفیت‌های هر منطقه شناسایی و دیده شود تا ظرف 3 یا 4 سال آینده تکلیف و پرونده توسعه‌ای هر روستا تعیین گردد تا اقدام برای اجرای طرح‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی که در نهایت منجر به ایجاد اشتغال می‌شود، صورت گیرد.

در پایان این دیدار لاریجانی با اشاره به موضوعات مطرح شده در مورد مشکلات مردم روستای انجیله به ویژه در حوزه برق‌رسانی و نوسانات برق و تکمیل شبکه فاضلاب و تسویه‌خانه این روستا قول پیگیری و مساعدت داد.

همچنین در ادامه این دیدار حاجی حسینی بخشدار خلجستان گفت: در اینجا باید از پیگیری‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه دکتر لاریجانی برای عملیاتی شدن پروژه گازرسانی به منطقه دستجرد تشکر کنم زیرا پس از 15 سال با همت جنابعالی این پروژه نهایی شد. همچنین مشکل انتقال آب از سرشاخه‌های دز به منطقه با پیگیری‌های شما صورت گرفت که این تلاش ستودنی است.

وی با اشاره به مشکلات پروژه مسکن مهر رهبری در منطقه خلجستان گفت: این پروژه با وجود واگذاری به مردم هنوز از زیرساخت‌های لازم مانند آب، برق و گاز برخوردار نیست که باید اقدام مناسبی برای حل آن صورت گیرد.

لاریجانی همچنین عصر امروز با جمعی از سرمایه‌گذاران پروژه ساخت مرکز درمانی بخش خصوصی ناباروری دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار رئیس مجلس پس از استماع صحبت‌های افراد در رابطه با برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته برای ساخت این مرکز درمانی در شهر قم قول پیگیری و رسیدگی مسائل را دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *