بی مهری "مهرآباد" در حق مسافران/ معضل جای پارک این بار برای هواپیماها! + تصاویر

10:00 - 23 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۳۱۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
انجام عملیات عمرانی و کمبود فضا در مهرآباد ، مشکلاتی را برای مسافران این فرودگاه مهم ایجاد کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اگر در ساعات شلوغی فرودگاه مهرآباد سفر هوایی داشته‌اید، احتمالا این جمله برای شما آشناست: «مسافرین محترم، خلبان صحبت می‌کند، به علت عملیات بهسازی یکی از باندهای پروازی و ترافیک هواپیماها، پرواز ما با تاخیر انجام می‌شود» (مهرآباد دارای 2 باند پروازی 29 راست و 29 چپ است)

بی مهری
تیرماه 94 بود که علی رستمی مدیرکل فرودگاه مهرآباد تهران با اعلام آغاز عملیات بهسازی و روسازی باند 29 راست این فرودگاه، گفت: این عملیات عمرانی طی 10 ماه به پایان می‌رسد و بدون شک در طول اجرای این پروژه، پروازهای فرودگاه مهرآباد با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد که پیشاپیش از همه هموطنان و مسافران در این خصوص عذرخواهی می‌کنیم.

بی مهری
وی افزود : چند دهه نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه مهرآباد سبب فرسوده شدن باندهای پروازی آن شده که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم در فاز نخست باند 29 راست و در مرحله بعدی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد بهسازی و روسازی شوند.

اما از آن 10 ماهی که مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد تا امروز قریب به 20 ماه می‌گذرد و همچنان عملیات عمرانی همان باند 29 راست هنوز به طور کامل به پایان نرسیده و ادامه دارد.

بی مهری
در تمام این ماه‌ها پروازهای هزاران مسافر در فرودگاه مهرآباد به علت همین عملیات عمرانی با تاخیر مواجه شده و اگر پس از اتمام عملیات بهسازی باند 29 راست،  عملیات بهسازی باند 29 چپ آغاز شود، احتمالا دوباره ماجرای مشکلات مسافران ادامه پیدا خواهد کرد.

از باند پروازی که فاصله بگیریم به قسمت پارکینگ هواپیماها می‌رسیم، اوضاع در این قسمت فرودگاه مهرآباد نیز عادی به نظر نمی‌رسد، کمبود جای پارک گاهی باعث می‌شود تا هواپیماها به صورت خطی و پشت سر هم در فاصله‌ای بسیار دور از ترمینال پارک شوند که همین امر می‌تواند موجب بروز تاخیر در برنامه پرواز هواپیماها شود.

بی مهری
برای مثال اگر هواپیمای میانی برنامه پرواز داشته باشد، باید منتظر بماند تا هواپیماهای دیگر کنار بروند تا این هواپیما برای سوار کردن مسافر به مقابل ترمینال منتقل شود.

همچنین اگر حادثه‌ای برای یکی از هواپیماها رخ دهد، ممکن است برای بقیه هواپیماها نیز که در جلو یا پشت آن پارک شده‌اند خطر آفرین باشد و این مساله می‌تواند خسارت‌های جانی و مالی جبران ناپذیری را به فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی وارد آورد.

بی مهری
رحمت‌الله مه‌آبادی مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص وضعیت پارکینگ هواپیماها در مهرآباد در دی ماه امسال گفته بود: در مهرآباد وضعيت خاص و دشواری وجود دارد زيرا اين فرودگاه به تنهايی 30 درصد پروازهای کشور را برعهده دارد كه اين رقم 2 برابر فرودگاه امام خمينی(ره) است با این وجود تنها حدود 11 درصد آن در اختيار شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی برای خدمت رسانی به مردم است و باقی در اختيار ارگان‎‌های مختلف است. 

مه آبادی حل مشكل فرودگاه مهرآباد را نيازمند عزم ملی و تصميم راهبردی برای هماهنگی نهادها و قوای مختلف و نيروهای مسلح دانسته و با اشاره به اينكه بخش بسيار زيادی از فرودگاه اصفهان هم مانند مهرآباد در اختيار ارگان‌های ديگر است گفت: بحث اين دو فرودگاه در شورای عالی امنيت ملی مطرح شده و اميدواريم كمك شود تا از اين شرايط خارج شويم. 

حالا باید منتظر بود و دید رفع مشکل جای پارک که از قلب تهران به مهرآباد هم سرایت کرده به سرعت برطرف می‌شود یا همانند عملیات بهسازی باند پروازی و برخی پروازهای این فرودگاه به تاخیر می‌خورد!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *