انقلاب اسلامی بسیاری از ساختارهای بین‌المللی را به چالش کشید

9:49 - 21 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۶۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد گفت: ما نمی‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم و با استبداد و استکبار همراه شویم، زیرا این امر با اهداف انقلاب اسلامی و مقاومت و ایستادگی ملت ما سازگاری ندارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر که توسط دادگستری کل استان در محل تالار برق برگزار شد، اظهار داشت: سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک عرض می‌کنم.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم یک ویژگی بارز و برجسته را برای انقلاب اسلامی معرفی کنیم و یا به تعبیری بگوییم جوهره و ماهیت انقلاب ما چیست، باید به نظام ارزشی حاکم بر انقلاب اشاره کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران و نظام حاکم بر این انقلاب ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مردم ما، تعالیم دینی و بعثت انبیاء دارد.

موحد ابراز داشت: شک نداریم، حوزه علمیه، مساجد و تکایا، خاستگاه و پایگاه انقلاب اسلامی هستند و انقلاب اسلامی از این مراکز متولد شد و روحانیت، مراجع دینی، اندیشمندان اسلامی و متفکران دینی ما و در راس آنها امام خمینی (ره) محوریت انقلاب اسلامی هستند.

وی عنوان کرد: توحید، عدالت، امامت، استکبارستیزی، مقابله با سلطه فکری و سیاسی، نفی هر گونه ظلم و ستم، دفاع از مستضعفان و محرومان جهان و آزادی‌خواهان، استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، آزادی‌های مشروع و قانونی، مردم‌سالاری دینی و حاکمیت احکام دینی در شئونات انقلاب اسلامی از جمله مبانی انقلاب اسلامی و ماهیت نظام جمهوری اسلامی است.

 این مقام ارشد قضایی ادامه داد: انقلاب اسلامی در معادلات بین‌المللی نقش و رسالت خاصی برای خود قائل است و نمی‌تواند از رسالت خود دست بردارد و انقلاب اسلامی بسیاری از ساختارهای بین‌المللی را به چالش کشیده و آن را نمی‌پذیرد، زیرا با جوهره انقلاب اسلامی سازگاری ندارند.

موحد تصریح کرد: حقوق بشر اروپایی یک ساختار بین‌المللی است و خلاصه حرفش این است که غرب و دنیای استکبار می‌گوید، حقوق بشر آن چیزی است که ما می‌گوییم و همه مردم جهان باید آن گونه که ما می‌گوییم، زندگی کنند و بر اساس خواسته ما در سرنوشت سیاسی خود دخالت داشته باشند و هر کس از این چارچوب بیرون رفت، نقض حقوق بشر را انجام داده است.

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی به دنبال این هدف است که به نقش و رسالت خود در عرصه بین‌المللی عمل کند و باید بپذیریم، انقلاب اسلامی تاثیرات شگرف و عظیمی را در معادلات جهان گذاشته است و این تاثیرات روزبه‌روز عمیق‌تر می‌شود و به جلو حرکت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تقسیم جهان به دو بلوک شرق و غرب در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تمام کشورهای جهان باید در یکی از این دو بلوک قرار می‌گرفتند و وابستگی تام به شرق یا به غرب داشته باشند و ایران ما در آن زمان جزو بلوک غرب واقع شده بود و رژیم ستمشاهی مستعمره و سرسپرده استکبار بود.

موحد ابراز داشت: رژیم شاه ژاندارم آمریکا در منطقه خاورمیانه بود و انقلاب اسلامی در این فضا پایه‌ریزی شد و حرکت امام خمینی (ره) شکل گرفت و انقلاب اسلامی با استبداد داخلی و استکبار جهانی مبارزه کرد و معادلات جهانی را به‌هم ریخت و ایران از بلوک غرب خارج شد و تمام قد در برابر منافع استکباری ایستاد و با آن مبارزه کرد.

وی از شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی سخن به میان آورد و اضافه کرد: خط مقاومت در برابر استکبار پس از انقلاب اسلامی در خاورمیانه متولد شده است و دشمنان نمی‌خواهند این قطب جدید در جهان شکل گیرد، بنابراین تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این الگو را با شکست مواجه کنند.

مقام ارشد قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به ایجاد ایران‌هراسی از سوی دشمنان بیان داشت: ملت ما با رهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی محکم و استوار ایستاده است و اهدافش را دنبال می‌کند و هیچ‌گاه عقب‌نشینی نکرده است و هر روز استکبار و نظام سلطه مجبور است از مواضع خود عقب‌نشینی کند و تسلیم قدرت ایران شود.

موحد تاکید کرد: ما باید قدردان نعمت بزرگ انقلاب اسلامی باشیم و با تمام توان از این میراث گران‌بهای امام خمینی (ره) پشتیبانی کنیم.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا فردی پوپولیستی است و بدون ملاحظه سیاسی حرف می‌زند و اخیرا گفته است، «اگر ایران به ما می‌گفت، با هم باشیم، برجام را تحمل می‌کردم، اما تهران هیچ احترامی برای ما قائل نیست».

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: رمز تمام جنجال‌ها این است که آمریکا می‌خواهد ما در کنارش باشیم، اما ما نمی‌توانیم با آمریکا کنار بیاییم و با استبداد و استکبار همراه شویم زیرا این امر با اهداف انقلاب اسلامی و مقاومت و ایستادگی ملت ما سازگاری ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *