اجرای طرح آینه برای آحاد جامعه مفید است

12:37 - 16 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۵۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رفاهی گفت: طرح آینه تاثیرات عمیقی بر ضمیر افراد هدف دارد که در بسیاری از موارد مسیر زندگی یک فرد را به کلی تغییر و فرد را به سمت یک زندگی رو به تعالی سوق می‌دهد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی وقضایی ، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد به همراه جمعی از معاونین و قضات از بند آینه زندان مرکزی یزد بازدید کرد.

با تلاش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد و همکاری معاون فرهنگی زندان مرکزی یزد، بند آینه جهت شرکت مددجویان زندان مرکزی در گذراندن طرح آینه، این بند تشکیل و تاکنون بیش از 200 نفر مددجو در این دوره شرکت کرده اند.

سیدعلی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در حاشیه این بازدید گفت: طرح آینه با تولید و ترویج دانش، آداب و اخلاق و مهارت‌های زندگی برگرفته از الگوهای دینی و اسلامی می‌پردازد و برای افراد در معرض بزه و آسیب‌های اجتماعی و اصلاح و تربیت افراد بزه‌دیده و بزه کار با هدف پیشگیری از تکرار جرم بسیار مفید است.

وی گفت: این دوره بر پایه تقوی فطری و با استفاده از آموزه‌های برگرفته از اندیشه‌های علامه طباطبایی و استاد شهید مطهری و با هدف غبارزدایی و بازگشت به فطرت الهی طراحی شده است.

این مقام مسئول از استقبال و رضایت مددجویان زندانی از اجرای این دوره خبر داد و بیان کرد: این طرح به صورت کارگاهی و در جمع های بیست نفر و با مشارکت فعال اعضای حاضر در دوره اجرا می‌شود.

این مقام قضایی، بازخورد اجرای این دوره را برای مددجویان بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بر اساس دلنوشته‌های ثبت شده در پایان این دوره تأثیرات عمیق بر ضمیر این افراد مشهود است که در بسیاری از موارد مسیر زندگی یک فرد را به کلی تغییر و فرد را به سمت یک زندگی رو به تعالی سوق می دهد.

رفاهی خاطرنشان کرد: این طرح یک دوره بسیار اثر گذار برای تمام افراد جامعه است و علاوه بر افراد در معرض آسیب، آسیب دیده، بزه کار و بزه دیده می‌تواند برای آحاد جامعه و حتی کارمندان ادارات و یا کارگران مجموعه‌های تولیدی و صنعتی نیز اجرا شود.

وی گف : در استان یزد در یک سال گذشته این طرح برای افراد دستگیر شده توسط پلیس امنیت اخلاقی با جرایم بدحجابی، آلودگی صوتی و روزه خواری نیز اجرا شده و تأثیرات بسیار مثبتی را نیز داشته است.

وی اظهار کرد: در گذشته برای افراد دستگیر شده پرونده قضایی و سوء سابقه ایجاد می‌شد اما اکنون این افراد که اکثر از قشر جوان هستند به گذراندن طرح آینه مجبور می‌شوند که در ابتدا با روحیه طلبکارانه و تمسخر گر وارد می‌شوند و پس از چند روز با روحیه ای بسیار متفاوت از روز اول و با تغییر در نگرش و سبک زندگی دادگستری را ترک می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: در دلنوشته‌های ثبت شده هستند افرادی که اذعان می‌کنند تاکنون حتی یکبار نیز نماز نخوانده بودند ولی پس از این دوره اولین نماز خود را با میل رغبت اقامه می‌کنند.

وی تصریح کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آمادگی اجرای این طرح را برای افراد مختلف، ادارات، نهادها و سایر تشکل ها دارد و چنانچه مجموعه هایی بخواهند این طرح را برای افردا مجموعه خود اجرا کنند باید از طریق دبیرخانه معاونت اجتماعی دادگستری اتان یزد درخواست خود را ارائه کنند.









ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *