تشکیل "معاونت بهبود مدیریت" در اداره هفتم ارتش

13:04 - 14 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۰۰۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مشاور فرمانده کل ارتش گفت: ما در اداره هفتم ارتش معاونت بهبود مدیریت را شکل داده‌ایم.
خرم طوسی
به گزارش گروه سیاسی ، امیر رضا خرم‌طوسی مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش تخصصی تجربیات و درس‌های بهره وری در بخش دفاعی با اشاره به تعاریف بهره وری از دیدگاه علوم مختلف، گفت: بهره‌وری در دیدگاه فرمانده معظم کل قوا یعنی افزایش بازده نیروهای مسلح، متناسب با مأموریت‌ها و توجه به ارتقای توان رزمی.

وی با بیان اینکه ما مدعی هستیم دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح کاربردی‌ترین مراکز آموزش عالی در کشور هستند، اظهار داشت: این موضوع به دلیل آن است که نیروهای ما پس از کارآموزی بلافاصله وارد فضای مدیریتی می‌شوند و ما اگر می‌خواهیم موضوع اعمال توان رزمی را مدنظر داشته باشیم، باید بیش از پیش به مراکز آموزش عالی خودمان توجه کنیم.

مشاور فرمانده کل ارتش با اشاره به برخی موانع بهره وری تصریح کرد: مسائلی مانند ضعف در نیروی انسانی و مدیریت و کم توجهی به آموزش کارکنان تجربی از جمله این موارد است. همچنین مشغله زیاد کاری مدیران یکی دیگر از موانع رشد بهره وری است.

امیر خرم‌طوسی با بیان اینکه مدیریت نوین دولتی امروز به دنبال دستیابی به نتایج به جای توجه به فرآیندها و انعطاف پذیری در قوانین است، خاطرنشان کرد: کوچک کردن واحدهای بزرگ و ارتقای نظم و انظباط از جمله عوامل موثر در بهره وری است.

وی با اشاره به بهره وری از دیدگاه قرآن کریم گفت: به نظر من ارتباط نزدیکی بین افزایش بهره‌وری با مفاهیم قرآنی و به خصوص برکت وجود دارد.

مشاور فرمانده کل ارتش با بیان اینکه توجه به فرهنگ‌سازی از جمله الزامات افزایش بهره وری است، خاطرنشان کرد: ما در اداره هفتم ارتش معاونت بهبود مدیریت را شکل داده‌ایم و همچنین کمیته بهره‌وری زیر نظر معاون اجرایی در حال ایفای نقش است و اگر نیروها برعهده معاونین هماهنگ کننده است.

امیر خرم‌طوسی با بیان اینکه در حوزه بیمه اجباری و اختیاری توفیقات خوبی را کسب کرده‌ایم، اظهار داشت: این موضوع تأثیرات مثبتی را در روحیه کارکنان ارتش گذاشته است. همچنین در حوزه انرژی قصد داریم کلیه پادگان‌ها را در این زمینه متحول کنیم و از این طریق می‌توانیم سالانه 43 میلیارد تومان صرفه جویی در حوزه مصرف برق داشته باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *