دنیا تصویر روشنی از ترامپ ندارد

13:34 - 11 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۷۸۱
دسته بندی: سیاست
سنایی با بیان اینکه حتی روس ها هم نسبت به ترامپ تصویر روشنی ندارند، اظهار داشت: اینطور نیست که روابط روسیه و آمریکا با آمدن ترامپ دچار تحول شده باشد.
کاظمی//دنیا تصویر روشنی از ترامپ ندارد
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، مهدی سنایی در حاشیه همایش 515 سال روابط خارجی ایران و روسیه در جمع خبرنگاران گفت: هر چند روابط دوکشور در عرصه های مختلف بین المللی، منطقه ای و دو جانبه در سه سال گذشته رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته، با پشتوانه های نظری و تحلیل های محکم می توان دورنمای روشن تری نسبت به روابط این دو کشور داشت.

سفیر ایران در روسیه با تأکید بر اینکه روابط دو کشور در سه سطح بین المللی، منطقه ای و دوجانبه متحول شده است، اظهار داشت: اینکه مسئله سوریه در حوزه منطقه ای موجب برجسته ترین همکاری های راهبردی بین ایران و روسیه شده در آن تردیدی نیست اما دیدگاه های مشترک دو کشور درعرصه های بین المللی و همکاری های نزدیک دو کشور در مجامع بین المللی ، گفتگوهای حقوق بشری و خلع سلاح که دو سال است به راه افتاده اعتماد متقابلی را در بخش های دو جانبه رقم زده است.

وی با تاکید براینکه تعامل دو کشور بی سابقه است، اظهار داشت: رؤسای جمهور دوکشور در طول سه سال 8 بار، با هم دیدار کرده اند و گفتگوهای تلفنی بین وزرای خارجه دو کشور امری عادی شده است.

سنایی با تأکید بر اینکه موانع اقتصادی و تجاری از سر راه دو کشورحذف شده است، خاطر نشان کرد: این تحول همه جانبه است و من اعتقاد ندارم با آمدن ترامپ و یا حادثه ای دیگر روابط ایران و روسیه دستخوش تحول شود.

سفیر ایران در روسیه  با بیان اینکه هنوز دنیا تصویر روشنی از ترامپ ندارد، گفت: حتی روس ها هم تصویر روشنی از ترامپ ندارند و مقامات روسیه هم اظهار نظر می کنند که اینطور نیست که روابط روسیه و آمریکا با آمدن ترامپ دچار تحول شده باشد.

وی با بیان اینکه همه منتظر مواضع ترامپ هستند، بیان داشت: در مورد گفتگوی اخیر ترامپ  و پوتین هم اعلامیه ها نشان می دهد یک توافق کلی برای همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی و تغییر وضعیت روابط آنها صورت گرفته است.

سنایی در پایان خاطر نشان کرد: مقامات روسی تاکید می کنند نمی خواهند با یک خوشبینی افراطی به این موضوع نگاه کنند.



کارشناس سیاسی
|
-
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
روسیه دیگر گول آمریکا را در هیچ مذاکره ای نخواهد خورد. متاسفانه انتخاب اشتباه ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا ضربه ای بزرگ بر پیکر ایالات متحده بود کشوری که مدعی دمکراسی و دفاع از حقوق بشر را داشت در عمل نشان داد که فقط شعار بوده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *