ترامپ دستور ممنوعیت لابی‌گری مقامات آمریکایی را صادر کرد

8:57 - 12 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۴۶۳
رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی ممنوعیت لابی‌گری مادام‌العمر مقامات دولت خود و نیز ممنوعیت 5 ساله‌ای برای سایر لابی‌گری‌ها امضا کرد.
ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل به نقل از نشریه تایمز، دونالد ترامپ دستور اجرایی ممنوعیت لابی‌گری مادام‌العمر مقامات دولت خود و نیز ممنوعیت 5 ساله‌ای برای سایر لابی‌گری‌ها را امضا کرد.

ممنوعیت لابی‌گری در آمریکا یکی از وعده‌های اساسی دونالد ترامپ در زمان مبازرات انتخاباتی بوده و ترامپ پیش از این متعهد شده که لابی‌گری مقامات را در آمریکا ممنوع خواهد کرد.

دونالد ترامپ بعد از امضای دستور اجرایی خود در این مورد گفت: این ممنوعیت همان چیزی است که در طول مبارزات انتخاباتی خود از آن صحبت کرده بودیم و اکنون آن را اجرایی کردیم. 

یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ پیش از این اقدام ترامپ در جمع خبرنگاران گفته است: ممنوعیت لابی‌گری از ورود لابی‌گران به دولت جلوگیری نخواهد کرد و این ممنوعیت امری است که به آینده دولتمردان مربوط می‌شود نه گذشته آنان.

بنا بر این دستور، مقامات دولتی پس از پایان سمت دولتی آنها تا 5 سال از هر گونه لابی منع شده و علاوه بر این آنها تا پایان عمر از هرگونه لابی برای دولت‌هی خارجی منع می‌شوند.


انتهای پیام/ 

برچسب ها: آمریکا ترامپ trump

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *