از حکم دادگاه فدرال تبعیت خواهیم کرد/ مهاجران بازداشت‌شده به کشورشان بازگردانده نمی‌شوند

12:18 - 10 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۳۲۷۱
وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که از حکم دادگاه فدرال مبنی بر تعلیق موقت بخشی از دستور اجرایی دونالد ترامپ درباره مهاجران و پناهجویان آمریکا تبعیت خواهد کرد.
ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل به نقل از  «سی‌ان‌ان»،  پس از رأی دادگاه فدرال «نیویورک» مبنی بر تعلیق موقت دستور ضد مهاجران دونالد ترامپ، وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که از رأی این دادگاه تبعیت می‌کند و مهاجران بازداشت‌شده در آمریکا را به کشورهای خود باز نمی‌گرداند.

در بیانیه این وزارتخانه  آمده که وزارت امنیت داخلی آمریکا از حکم قضایی دادگاه نیویوک تبعیت می‌کند و صادقانه قوانین مهاجرت‌مان را عملی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که دستور اجرایی رئیس‌جمهور را به گونه‌ای اجرایی کنیم تا اطمینان حاصل شود که کسانی که وارد آمریکا می‌شوند امنیت کشور و مردم آمریکا را تهدید نکنند.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری تعدادی از اتباع هفت کشور در فرودگاه‌های آمریکا و تنظیم دادخواست وکلای «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» که به نمایندگی از اتباع کشورهای مورد هدف ترامپ، این دادخواست را تنظیم کرده بودند، یک قاضی فدرال در نیویورک حکم لغو موقتی دستور ترامپ را صادر کرد.

طبق حکم این دادگاه، دستور اجرایی دونالد ترامپ در خصوص کسانی که تازه به آمریکا وارد شده‌اند و کسانی که ویزای معتبر آمریکا دارند و یا کسانی که مراحل اولیه کارهای اداری ورود به آمریکا را گذرانده‌اند به صورت موقت لغو می‌شود.

همزمان با حکم دادگاه فدرال نیویورک، ایالت واشنگتن و ویرجینا نیز احکام مشابهی صادر کردند.

دونالد ترامپ روز جمعه دستور اجرایی جلوگیری از ورود مهاجران از 7 کشور و نیز پناهجویان از سراسر جهان به آمریکا را امضا کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *