محاکمه متجاوزین به سفارت ایران در دانمارک با جدیت پیگیری شود

20:50 - 02 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۹۹۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت امور خارجه کشور محاکمه متجاوزین به سفارت ایران در دانمارک با جدیت پیگیری کند.
ابراهیم رضایی
به گزارش گروه سیاسی ، محمدابراهیم رضایی با اشاره به تعرض به سفارت ایران در دانمارک اظهار داشت: تجاوز به هر سفارتی، تجاوز به حریم کشور حساب می شود، همچنین بر اساس کنوانسیون بین المللی وین کشور میزبان موظف است امنیت سفارت کشورهای دیگر را تامین کند بنابراین انتظار می رود که دولت دانمارک پاسخگوی این تعرض باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: همچنین انتظار داریم دولت دانمارک عاملین تجاوز به سفارت ایران در این کشور را دستگیر و مجازات کنند.

وی گفت: نباید به این متجاوزان اجازه تردد در سفارتخانه های ایران در کشورهای دیگر داده شود، وزارت امور خارجه کشور باید این نکته را در نظر بگیرد.

این نماینده تاکید کرد: وزارت خارجه کشور باید مصمم باشد تا با قدرت و جدیت موضوع تجاوز به سفارت ایران پیگیری شود و با مجازات عاملین تجاوز از احقاق حقوق کشور کوتاه نیاید.

رضایی با بیان اینکه با بیان اینکه پیگیری تجاوز به سفارت ایران در دانمارک وظیفه دستگاه دیپلماسی است، اظهار داشت: احضار سفیر دانمارک اقدام اولیه و مناسبی بود، باید مراتب نگرانی و اعتراض اعلام شود، همچنین باید خواسته ایران که محاکه متجاوزین است تنظیم و ابلاغ شود.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: درپی تعرض چهار تن از عناصر ضد انقلاب به سفارت ایران در کپنهاک در روز جاری، رییس اداره اول شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه سفیر دانمارک در تهران را به وزارت امور خارجه احضار و ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید علیه این اقدام خلاف موازین پذیرفته شده بین المللی و عملکرد ضعیف در تامین امنیت و آرامش سفارت و پرسنل آن، خواستار برخورد مسئولانه و جدی دولت دانمارک با عوامل تعرض و اعلام نتیجه آن شد.

وی افزود: سفیر دانمارک ضمن اظهار تاسف و غیر قابل قبول خواندن حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران قول داد در اسرع وقت مراتب را به کپنهاک منعکس و نتیجه را اعلام کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *