کمبود 29 میلیمتری بارش در پائیز/ تهران 9.4 میلیمتر کمبود باران دارد

8:01 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۱۸۱
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امسال میانگین بارش پائیزه در کشور 29 میلیمتر نسبت به سال گذشته کمتر شه است.
کمبود 29 میلیمتری بارش در پائیز/ تهران 9.4 میلیمتر کمبود باران داردمحمد اصغری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، در مورد میانگین بارش در کشور گفت: خوشبختانه پائیز امسال در برخی مناطق کشور شاهد افزایش باران بودیم. در این مدت آذربایجان شرقی 2.6 میلیمتر بیشتر از میانگین باران باریده است. این میزان در اردبیل 17 میلیمتر،قم 5.3 میلیمتر،گیلان 31 میلیمتر و مرکزی 22.5 میلیمتر بیشتر از میانگین فصلی است. 

وی با بیان اینکه در مجموع بارش باران در کشور کاهش یافته است،افزود:بارش کلی باران در پائیز امسال 50 میلیمتر است که نسبت به میانگین فصلی 29 میلیمتر کمبود بارش در کشور داریم. میانگین بارش 9 ماهه در سال گذشته در کشور 114 میلیمتر بود که کمبود بارش پائیز، منجر به کاهش میانگین بارش کلی شد. 

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه استان تهران 9.4 میلیمتر کمبود بارش در پائیز دارد، افزود:امسال در پائیز میانگین بارش در استان تهران 78.8 میلیمتر بود در حالیکه سال گذشته در این استان 88.3 میلیمتر باران باریده بود. 

اصغری در مورد نحوه جبران کمبود این بارش ها گفت: به نظر می رسد امسال زمستان نیز بارش ها به صورت متمرکز نبوده و شاهد بارش پراکنده باران باشیم. امیدواریم در روزهای باقی مانده، کمبود بارش در کشور با مقداری از بارش ها جبران شود. 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *