دوربین مداربسته رمزگشای جنایت

21:20 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۰۴۶
تنها سرنخ ماجرا فیلمی چند ثانیه ای است که دوربین مداربسته ضبط کرده است. همین چند ثانیه باعث جنایت های بزرگ شده است.
دوربین مداربسته رمزگشای جنایتبه گزارش گروه جامعه ، گاهی در نقش گره‌گشای یک معمای جنایی ظاهر می‌شوند و گره از معمای قتلی باز می‌کنند. در سراسر شهر دیده می‌شوند و بعد از هر جنایت نخستین گزینه برای کشف سرنخ هستند. 

این هفته سراغ پرونده جنایت‌هایی رفتیم که با کمک دوربین‌های مداربسته راز آنها فاش شد. در حالی که هیچ سرنخی در دست پلیس نبود، فیلم این دوربین جزئیات قتل را فاش کرد.

رازگشایی از قتل خانم مدیر

مرد جوان وقتی جسد مدیرعامل شرکت عمرانی را در کنار خیابان رها می‌کرد، نمی‌دانست دوربین مداربسته مغازه صحنه را ثانیه به ثانیه ضبط می‌کند. رسیدگی به این پرونده از 9 تیر امسال و در پی کشف جسد زن جوانی در حاشیه خیابان وکیل‌آباد مشهد آغاز شد. بررسی جسد نشان داد، زن جوان خفه شده است. در ادامه تحقیقات مشخص شد، مقتول آخرین بار همراه رئیس هیأت مدیره شرکت که دانشجوی دکترای رشته مدیریت است برای بازدید یک ساختمان در حال ساخت از دفتر خارج شده بودند. با این اطلاعات مأموران سراغ مهرداد، 27 ساله ـ رئیس هیأت مدیره شرکت رفتند. او که وانمود می‌کرد از شنیدن این خبر شوکه شده گفت: من و مدیرعامل شرکت پس از بازدید برگشتیم و او را در نزدیکی خانه‌شان پیاده کردم.

ماموران سپس به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل جنایت پرداختند، این در حالی بود که بازبینی دوربین‌ها، ادعاهای مرد جوان را تائید نمی‌کرد. دوربین یکی از مغازه‌ها نشان داد مهرداد جسد دختر جوان را از خودرو خارج و در کنار خیابان رها کرده است. مرد جوان با دیدن فیلم قتل دختر جوان اعتراف کرد و گفت: تصور نمی‌کردم دوربین مغازه‌ای راز قتل را فاش کند.

قتل برای سرقت

دوربین‌های مداربسته خانه مقتول، عامل جنایت را در فرودگاه و قبل از فرار در دام ماموران گرفتار کرد. ماموران پلیس آگاهی پس از اطلاع از قتل مردی در شهرک غرب، راهی محل شده و با جسد مجید 56 ساله روبه‌رو شدند. دور گردنش طنابی بسته شده و گلوله‌ای هم به بدنش شلیک شده بود. تحقیقات نشان داد، روز حادثه مقتول دلار خریده بود و قاتل با انگیزه سرقت آن نقشه قتل را طراحی کرده بود.

با توجه به تجهیز محل سکونت مقتول به دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین بیرونی خانه پرداخته و تصویر قاتل را شناسایی کردند. قاتل که امین نام داشت. در دو ماه گذشته چند بار به خانه مقتول آمده بود و دوربین‌ها تصویر او را ضبط کرده بودند.

کارآگاهان تهران با انجام یک سلسله اقدامات پلیسی متوجه شدند که وی قصد متواری شدن از تهران را داشته و قصد دارد به مقصد آبادان پرواز کند. ماموران راهی آنجا شده و متهم را روی باند فرودگاه دستگیر کردند. متهم اعتراف کرد ناخواسته مرتکب این قتل شدم و پس از جنایت 30 هزار دلار از مقتول دزدیدم تا با آن فرار کنم.

دوربین پمپ بنزین کمک پلیس

دوربین مداربسته یک پمپ بنزین، قاتل رئیس سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان کنگاور را به پلیس معرفی کرد. ماموران پلیس آگاهی شهرستان کنگاور چندی قبل از کشف جسدی در دو کیلومتری غرب این شهر باخبر شدند و برای بررسی موضوع بلافاصله خود را به محل پیدا شدن جنازه رساندند.

آنان خود را در برابر جسد مردی حدود 35 ساله دیدند که سوخته و فقط بخشی از پیشانی و صورت وی به حالت نیمه سوخته باقی مانده بود.در ادامه مشخص شد، مقتول رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کنگاور بود.

کارآگاهان می‌دانستند مجریان این نقشه مرگبار برای سوزاندن جسد از یکی از جایگاه‌های سوخت، بنزین دریافت کرده‌اند. در ادامه به تک‌تک پمپ بنزین‌ها رفتند و سرانجام متوجه شدند در شب حادثه مردی که با کلاه سر و بخشی از صورت خود را پوشانده بود، سوار بر یک پژو آردی وارد جایگاه سوخت‌رسانی شده و یک گالن چهار لیتری را پر کرده است.

کارآگاهان پس از در اختیار گرفتن فیلم دوربین مداربسته پمپ بنزین توانستند علاوه بر پی بردن به مشخصات خودروی مرد مظنون، تصویری محو از چهره وی نیز به دست آورند. در ادامه این فرد شناسایی و دستگیر شد.او در اعترافاتش گفت؛ به دلیل اختلافاتی که از پیش با علی داشتم او را به منزلم کشاندم و با شلیک یک گلوله به قتل رساندم، سپس با تهیه بنزین جسد را به آتش کشیدم و آن را در جاده خاکی رها کردم.

رمزگشایی از جنایت خانوادگی

دوربین‌های مداربسته این بار راز قتل خانوادگی را فاش کرد. جنایتی که قاتل و مقتول آن زن بودند.

چندی قبل ماموران جسد زن جوانی را در خانه‌اش پیدا کردند. معاینات اولیه پزشکی حاکی از آن بود که قربانی بر اثر اصابت جسمی به سرش به کام مرگ رفته است. مأموران در ادامه ‌ سراغ خانواده مقتول رفتند و تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده و پی بردند که روز جنایت وی تک و تنها در خانه بوده است. در ادامه تحقیقات فاش شد که طلاهای مقتوله نیز به سرقت رفته، از این رو فرضیه جنایت با انگیزه سرقت قوت گرفت.

در نزدیکی خانه مقتول نیز مغازه‌ای وجود داشت که با بررسی فیلم دوربین مداربسته مغازه مشخص شد که تنها کسی که روز جنایت به منزل قربانی رفته همسر برادرش بوده است. با ادامه تحقیقات سرانجام کلید معمای جنایت در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت. ماموران این زن را به‌عنوان تنها مظنون جنایت دستگیر کردند. وی پس از انتقال به اداره آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: روز جنایت با قصد و نیت قبلی در حالی که می‌دانستم خواهرشوهرم در منزل تک و تنهاست برای سرقت طلاهای او به منزلش رفتم. در یک موقعیت مناسب با شیشه ضربه‌هایی به سرش زدم، غرق در خون روی زمین افتاد.

پس از آن باسرقت طلاهای او و اطمینان از این که به قتل رسیده از محل متواری شدم. من به دلیل نیاز شدید مالی که داشتم این کار را انجام دادم.

فیلم کشتن پسربچه

دوربین‌های مداربسته راز هولناک‌ترین جنایت سال 94 در تهران را فاش کرد. سپهر کوچولو برای خرید نان از خانه خارج شد، اما دقایقی بعد جسد او مقابل خانه‌شان پیدا شد. کارآگاهان اداره دهم با بررسی میدانی محل جنایت متوجه شدند که یکی از ساختمان‌های محل وقوع حادثه مجهز به دوربین‌های مداربسته است. به همین دلیل بلافاصله تصاویر دوربین‌های مداربسته این ساختمان مورد بازبینی قرار گرفت و بنا بر اظهارات برخی از اهالی محل مبنی بر مشاهده جوانی با چاقو، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر جوانی قدبلند و تنومند حدود 35 ساله شدند که پشت سر مقتول وارد کوچه محل جنایت شده و دقایقی پس از آن نیز با یک قبضه چاقو از کوچه خارج شده است.این مرد تحت تعقیب قرار گرفت و در ادامه دستگیر شد. او مدعی است بر اثر توهم مرتکب قتل شده و نمی‌داند چرا پسر بچه را کشته است.
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *