استفاده از فناوری بستر خدمات قضایی را رشد می‎دهد

11:00 - 19 دی 1395
کد خبر: ۲۶۵۰۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
انصاری گفت: استفاده هر چه بیشتر از فن آوری در ارائه خدمات قضایی و ارتقای بستر خدمتی به مردم را ضرورتی انکارناپذیر خواند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در جریان بازدید از دادگستری شهرستان البرز بیان داشت: عرصه فعالتی های جامعه و نوع تعاملات میان مردم گسترده و متنوع شده است.

وی ادامه داد: این تغییر در نوع مراودات و تکثیر جغرافیایی در تعاملات اجتماعی رویکردهای جدید را فرا روی جامعه گشوده است به طوری که بی توجهی به این امور غیرممکن و حتی دارای آسیب های جدی در فرایند خدمات دستگاه را به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: مشی دستگاه قضا روزآمدی است یعنی جریان دادرسی و دادخواهی در فرایندی دنبال می شود که بستر آن متناسب با شرایط جامعه با خدمات متناسب همراه باشد.

وی افزود: امروز اگرچه دفاتر خدمات الکترونیک دستگاه قضا در ابتدای راه خدمتی هستند ولی با گذشت زمان و با توجه به شرایط جامعه ضرورت های این اقدام روزآمد بیش از پیش آشکار خواهد شد.

انصاری عنوان کرد: خدمات روزآمد دستگاه قضا تنها در عرصه تسهیل در رسیدگی به امور و کاهش دغدغه های پیگیری طرفین دعوی نمایان نیست بلکه به شفافیت امور و انجام نظارت های مختلف برای ارتقای خدمات نیز موثر است.

وی تصریح کرد: این ضرورت ها ایجاب می کند تا قضات با استفاده از ظرفیت های موجود، جریان رسیدگی سیستمی به پرونده ها را سرعت دهند تا در جهت کاهش اطاله دادرسی و احقاق حق مردم اقدامات موثری را انجام دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *