26 درگیری بین مرزبانان و قاچاقچیان در مرز "تاجیکستان و افغانستان"

23:17 - 19 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۸۷۶
سخنگوی نیروهای مرزبانی تاجیکستان اعلام کرد 16 قاچاقچی مواد مخدر در 26 درگیری مسلحانه با مرزبانان این کشور در مرز تاجیکستان با افغانستان، طی سال گذشته میلادی کشته شدند.
26 درگیری بین مرزبانان و قاچاقچیان در مرز به گزارش سرویس بین الملل محمد الوغ خواجه‌ اف روز شنبه به رسانه های محلی گفت: در این درگیری ها شش قاچاقچی زخمی و 18 نفر هم دستگیر شدند.

به گفته سخنگوی نیروهای مرزبانی تاجیکستان، مرزبانان تاجیک سال گذشته در مرز این کشور با افغانستان حدود یک تن مواد مخدر و دهها قبضه انواع سلاح گرم از قاچاقچیان کشف و مصادره کردند.

بر اساس تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد، تولید مواد مخدر در افغانستان 43 درصد افزایش یافته است.

​هلمند با 40 درصد بیشترین کشت خشخاش را در بین استان های افغانستان دارد و بعد از آن قندهار، اوروزگان، ننگرهار، فرح، بدخشان و نیمروز در رده های بعدی قرار دارند.
 
به گزارش منابع خبری ، زمین های کشت مواد مخدر معمولا زیر نظر گروههای شورشی و مسلح هستند و به همین خاطر هم مقابله با آنها برای حکومت و نیروهای دولتی کار آسانی نیست.
مواد مخدر درآمد اصلی طالبان و دیگر گروههای شورشی را تشکیل می‌دهد.

حدود یکهزار و 400 کیلومتر مرز تاجیکستان با افغانستان یک مسیر انتقال مواد مخدر به بازارهای سیاه آسیای مرکزی و روسیه به شمار می‌رود. در این اواخر با فعال شدن گروههای افراطی در شمال افغانستان ،نگرانیهای امنیتی از ناحیه این مرز نیز بیشتر شده‌ است.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *