رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیشگیری بسیار کم هزینه تر از سایر روش های کاهنده ارتکاب جرم است

13:46 - 18 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۶۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی گفت: با بررسی تخصصی امر پیشگیری در حوزه کلیه مسائل اجتماعی در می یابیم که این مقوله در صورت اجرای صحیح بسیار کم هزینه تر و موثرتر از سایر روشهای کاهنده ارتکاب جرم است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با بررسی تخصصی امر پیشگیری در حوزه کلیه مسائل اجتماعی در می یابیم که این مقوله در صورت اجرای صحیح بسیار کم هزینه تر و موثرتر از سایر روشهای کاهنده ارتکاب جرم است.
وی افزود: دستگاه قضایی در کنار تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی و غیردولتی حضور خواهد داشت تا امر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به بهترین نحو محقق شود.

دادستان قزوین با بیان اینکه توجه به ابعاد تخصصی پیشگیری از وقوع جرم بسیار موثر است افزود: با بررسی تخصصی امر پیشگیری در حوزه کلیه مسائل اجتماعی در می یابیم که این مقوله در صورت اجرای صحیح بسیار کم هزینه تر و موثرتر از سایر روشهای کاهنده ارتکاب جرم است، بنابراین با بکارگیری تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در دستگاه های استان می توانیم گام های مفیدی را در حوزه مذکور برداریم.

این مقام قضایی اضافه کرد: متاسفانه درگذشته برنامه منسجم و مشترک و اجماع نظر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم وجود نداشت که این امر سبب اجرای متعدد اقدامات موازی توسط دستگاه ها بوده و در این راستا نتایج مطلوب حاصل نمی شد اما در حال حاضر با تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرم این مسائل مرتفع شده و دستگاه های مرتبط می توانند در یک رهیافت مشترک و منسجم از توانمندی های تشکیلاتی به نحو شایسته بهره برده و به اهداف مورد نظر دست یابند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *