همکاری آمریکا با "افغانستان" در سال ۲۰۱۶ رضایت‌بخش نبوده است

10:11 - 14 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۶۹۳
اعضای شورای ملی افغانستان می‌گویند که همکاری آمریکا و ناتو با افغانستان در سال ۲۰۱۶ میلادی در راستای تامین امنیت در این کشور رضایت‌بخش نبوده است.
همکاری آمریکا با به گزارش سرویس بین الملل شماری از اعضای شورای ملی افغانستان می‌گویند که همکاری آمریکا و ناتو با افغانستان در سال 2016 میلادی به ویژه در راستای تامین امنیت در این کشور رضایت‌بخش نبوده است.
 
غلام حسین ناصری عضو مجلس نمایندگان افغانستان در گفت‌و گو با جمهور خاطرنشان کرد: سال 2016 از لحاظ امنیتی برای مردم افغانستان سال خونباری بود، یکی از دلایل خونبار بودن این سال، عدم همکاری صادقانه آمریکا و ناتو با نیروهای امنیتی افغانستان در رفع نا امنی‌ها در این کشور بود و ما قطعاً از همکاری ناتو و آمریکا راضی نیستیم.
 
ناصری افزود: در نتیجه عدم همکاری آمریکا و ناتو، روسیه توانست دولت افغانستان را دور بزند و به فعالیت‌های امنیتی خود در این کشور جدیت و رسمیت ببخشد.
 
محمد علم ایزدیار عضو مجلس سنای افغانستان ضمن ابراز نگرانی از اظهارات اخیر سخنگوی ناتو در رابطه با تشدید جنگ در افغانستان با شروع سال 2017 می‌گوید که این اظهارات برای مردم افغانستان مایوس کننده است.
 
ایزدیار افزود: تشدید جنگ در سال آینده در افغانستان مایوس کننده و معکوس صلح و ثباتی است که مردم افغانستان می‌خواهند، امیدواریم که فرماندهان ناتو چنین اظهاراتی را بیان نکنند زیرا به جای این که مفید واقع شود، مضر واقع خواهد شد.
 
سال 2016 در حالی سپری می‌شود که مردم افغانستان یک سال خونین را پشت سر گذاشتند و بیم آن وجود دارد که در سال آینده میلادی نیز با تهدیدات بیشتر مواجه خواهند شد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *