کارگاه علمی کاربردی در راستای کاهش جمعیت کیفری در دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد

2:30 - 11 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۶۴۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دومین کارگاه علمی کاربردی مبتنی بر کاهش جمعیت کیفری با تاکید بر استفاده از مجازات های جایگزین حبس در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، دومین کارگاه علمی کاربردی مبتنی بر کاهش جمعیت کیفری با تاکید بر استفاده از مجازات های جایگزین حبس در سالن شهید بهشتی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این کارگاه ضمن گرامیداشت حماسه نه دی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب زاهدان  با بیان اینکه مجازات جایگزین حبس برای هر جرمی هم کاربرد ندارد، تصریح کرد: اعمال مجازات های جایگزین حبس برای افرادی که بطور مکرر مرتکب جرم می شوند و دارای سوابق خشن و جنایی هستند به هیچ وجه توصیه و اعمال نخواهد شد چرا که نه تنها اثر بازدارندگی نداشته بلکه این افراد صلاحیت دریافت این تخفیف را ندارند و حتی باید گفت که حضور این افراد در اجتماع آرامش عمومی و سلامت روانی شهروندان را با مخاطره روبرو می کند.

وی در پایان گفت: قضات باید متناسب با رفتار مجرمانه فرد، مجازاتی را اعمال کنند که نتیجه آن اصلاح فرد، بازاجتماعی نمودن و نهایتا کاهش تنش ها و تطبیق فرد با اجتماع شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *