دشمن‌شناسی یکی از شاخصه‌های مهم حماسه 9 دی است/ آیا افرادی که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند قابل اعتماد هستند؟

14:16 - 10 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۵۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام عبداللی گفت: دشمن‌شناسی یکی دیگر از شاخصه‌هایی بود که مردم در روز 9 دی به منصه ظهور رساندند، در این میدان افرادی منفعت طلب وارد صحنه شدند و به تضییع حقوق مردم پرداختند آیا چنین افرادی که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و عرق ملی ندارند قابل اعتماد هستند؟
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی،حجت الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، در همایش بصیرتی که به مناسبت ۹ دی به همت بسیج اساتید در دانشگاه اراک برگزار شد، تأکید کرد: مردم در روز ۹ دی به جهان استکبار و دیگر ملل نشان دادند که رهبری و زعامت خود را به دست رهبری سپردند.


حجت الاسلام عبداللهی گفت: اهداف و پیمان‌های حماسه ۹ دی که به عنوان روز تجلی بصیرت نامیده شده است بر هیچکس پوشیده نیست و آنچه این روز حماسی را رقم زد بی‌شک آگاهی و بصیرت عموم مردم همیشه در صحنه ایران است.

وی بابیان اینکه حماسه ۹ دی دارای پیام‌ها و ابعاد خاصی بود که باید همواره به آن پرداخته شود، اظهار کرد: پیام و دستاوردهای این حماسه بزرگ را همه مردم و مسئولان فهمیدند و تا زنده هستیم پیام این روز تجلی آفرین را درک کرده و به نسل‌های بعد انتقال خواهیم داد.

حجت‌الاسلام عبداللهی در ادامه سخنان خود به تشریح بحران‌ها و اضطراب‌های پیشروی انقلاب و مردم ایران از سال ۵۷ تاکنون پرداخت و ابراز کرد: شب ۲۱ بهمن سال ۵۷ اضطرابی شدید نیروهای انقلابی شهرهای بزرگ و تأثیرگذار را فرا گرفته بود اما وجود بابرکت امام راحل و دست‌اللهی ایشان آرامش را به جمع نیروهای انقلابی باز گردادند و همین آرامش زمینه پیروزی انقلاب را فراهم کرد.

وی افزود: یکی دیگر از مواقع اضطرار سال‌های ۵۹ و ۶۰ بود که دشمن برای ضربه زدن به انقلاب نوپای ایران دست به هرگونه خشونت و تروری می‌زد بسیاری از یاران انقلاب طی این سال‌ها به شهادت رسیدند و موجی از تشویش در دل مردم رخنه کرده بود، شهادت دکتر بهشتی و شهدای ۷ تیر و سخنان پیامبرگونه امام(ره) بر عملیات‌های منافقین خط بطلانی کشید و دشمن فهمید که ملت ایران ملتی نیست که به راحتی دست از انقلاب و نیروهای انقلابی خود بردارد آنها فهیمدند اگر فردی را به شهادت برسانند افرادی هستند که با قدرت راهشان را ادامه خواهند داد.  

این مقام مسئول جنگ تحمیلی را ناشی از کینه‌توزی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی خواند و اظهار کرد: در این جنگ بسیاری از دولت‌های خارجی اعم از غرب و شرق متحد شده بودند تا ریشه نظام را بخشکانند اما هدایت‌های امام راحل و حضور همیشه درصحنه مردم اجازه و فرصت نفس کشیدن به دشمنان نداد.

وی همچنین فتنه ۸۸ را از دیگر برهه‌های اضطرار مردم و نظام خواند و تصریح کرد: تجمع که در تهران اتفاق افتاد دشمن را در خیالات فرو بُرد که می‌تواند از این فرصت به نفع خود استفاده کند، اما حرکت مردم در روز حماسه خیز ۹ دی حرکتی سرنوشت‌ساز بود ، این حرکت بصیرت واقعی توده مردم را به همراه داشت حتی این موج عظیم مردمی برای منتقدین هم قابل توجه بود.

حجت‌الاسلام عبداللهی باتأکید براینکه حضور مردم همیشه در صحنه به دشمنان ثابت کرد که مردم تحت هیچ شرایطی دست از اعتقادات، ولی‌فقیه، اصول حاکم بر کشور دست برنخواهند داشت، اظهار کرد: حرف اساسی همه مردم در حماسه ۹ دی حمایت از رهبری است، مردم ثابت کردند نظام اسلامی دارای چارچوب و اصولی است که اگر ذره‌ای به این اسلوب خدشه‌ وارد شود واکنش نشان خواهند داد.

وی اضافه کرد: مردم در روز ۹ دی به جهان استکبار و دیگر ملل نشان دادند که رهبری و زعامت خود را به دست رهبری سپردند که ذره‌ای از انحرافات و اصول اعتقادی کوتاه نمی‌آید، دشمن‌شناسی یکی دیگر از شاخصه‌هایی بود که مردم به منصه ظهور رساندند، در این میدان افرادی منفعت طلب وارد صحنه شدند و به تضییع حقوق مردم پرداختند که خود را مدافع حقوق بشر معرفی کردند، اما اگر مقداری انصاف داشته باشیم می‌بینیم آنهایی که فقط ادعای اسلام دارند جایی که منافعشان به خطر می‌افتد علیه ملت و هموطنان خود سخنان منافی اخلاق خواهند زد یا در ملأ عام و مصاحبه تلویزیونی حجاب از سر برمی‌دارند، آیا چنین افرادی که آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و عرق ملی ندارند قابل اعتماد هستند؟

حجت‌الاسلام عبداللهی بر لزوم مرور اعتقادات دینی تأکید کرد و افزود: بدون شک شیعه در اعتقادات خود پایبند است و می‌داند پایبندی به اصول دین با مادیگرایی فرق دارد، اگر اعتقادات مرور شود قطعاً به خودی خود به خیلی از شبهات پاسخ داده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر با تمام سیاست‌مداران غرب و شرق درباره مباحث اعتقادی به بحث بپردازیم متوجه خواهیم شد که نظام سیاسی که جمهوری اسلامی در دستور کار دارد بسیاری از آسیب‌هایی که امروز گریبان جوامع غربی و آمریکایی را گرفته است را ندارد، حال چطور امکان دارد که ما اصول اعتقادی را در سیاست دخیل کنیم و ضربه ببینیم، دشمن هیچگاه خیر و صلاحی را برای جوامع اسلامی به ویژه ایران نمی‌خواهد، آنها هیچ خویشاوندی با ما ندارند و هرکاری که انجام می‌دهند قطعاً منافع خود را صد درصد لحاظ کرده و به منفعت ملت هیچ توجهی ندارند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در پایان اضافه کرد: حلم، شجاعت، صبوری، بصیرت و تشخیص به موقع، توطئه دشمن را رسوا کرد، سره را از ناسره تشخیص داد و باعث شد حماسه ۹ دی که از آن به عنوان انقلاب سوم یاد می‌شود رقم بخورد و انقلاب با قدرتی مضاعف به راه خود ادامه دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *