تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های میراث فرهنگی در گلستان

23:30 - 06 دی 1395
کد خبر: ۲۶۰۲۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هاشمیان گفت: شعب تخصصی رسیدگی به پرونده های میراث فرهنگی در گرگان، گنبدکاووس و دادگاه تجدید نظر استان گلستان دایر می‌شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گلستان، شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های میراث فرهنگی در گلستان تشکیل می‌شود.

 رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با راه اندازی این شعب ، رسیدگی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، هم تخصصی می‌شود و هم سرعت می‌گیرد.

هاشمیان در نشست با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان از  تشکیل کارگروه مشترک قضات و کارشناسان میراث فرهنگی هم خبر داد و گفت: تشکیل این کارگروه به روند رسیدگی به جرایم حوزه ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آسیب شناسی آن کمک می کند.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه این جلسه با اشاره به مشکل بیکاری و اقتصادی موجود در استان گفت: رونق گردشگری و صنایع دستی سبب اشتغال و کاهش جرم می‌شود.

هاشمیان افزود: حضور مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری و شورای حفظ بیت المال می تواند به  رونق سرمایه گذاری در این بخش و حفظ و حراست از میراث های فرهنگی و معنوی استان کمک کند.

ساماندهی واحدهای اسکان مسافران در استان، آموزش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی از دیگر محورهایی بود که در جلسه مسئولان قضایی و مسئولان حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در باره بحث و گفت‌وگو شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *