چهاردهمین نشست اخلاقی معاونت فرهنگی دادگستری کردستان برگزار شد

5:00 - 08 دی 1395
کد خبر: ۲۶۰۲۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های اخلاقی معاونت فرهنگی دادگستری کردستان با سخنرانی امام جمعه موقت شهرستان سنندج و قاضی دادگاه تجدیدنظر کردستان در جمع همکاران قضایی و اداری دادگاه تجدیدنظر برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، چهاردهمین نشست از سلسله نشست های اخلاقی معاونت فرهنگی دادگستری در سال 95 به مناسبت هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) با سخنرانی حاج ماموستا محمد امین راستی امام جمعه موقت شهرستان سنندج و قاضی دادگاه تجدیدنظر استان کردستان در سالن اجتماعات دادگستری شهرستان سنندج در جمع همکاران محترم قضایی و اداری دادگاه تجدیدنظر، دادسرا و محاکم عمومی و انقلاب، شوراهای حل اختلاف، اداره آموزش و تحقیقات دادگستری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد.

حاج ماموستا امین راستی امام جمعه موقت در این مراسم ضمن تبریک میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت، سخنانی درباره فضیلت‌های پیامبر عظیم الشان اسلام بیان کرد و گفت: سراسر وجود پیامبر اسلام (ص) رحمت بود و ما باید سیرت آن حضرت را سرلوحه خود قرار دهیم زیرا پیامبر گرامی اسلام (ص) اسوه حسنه رحمة للعالمین و بهترین معلم اخلاق برای ما انسانهاست.

قاضی دادگاه تجدیدنظر استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دستورات پیامبر اکرم (ص) وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان جهان اسلام است، اظهار کرد: باید همه برای تحقق این امر مهم با هم متحد شوند.

حاج ماموستا راستی با بیان اینکه نیاز ضروری جامعه اخلاق است؛ افزود: امروزه بیش از هر زمانی نیاز به اخلاق مداری احساس می شود و توجه دوباره بشریت به مکارم اخلاقی نبی مکرم اسلام (ص) می تواند انسانیت را از این ورطه انحطاط اخلاقی نجات دهد.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج هفته وحدت را فرصتی مناسب برای اتحاد هرچه بیشتر میان شیعه و سنی برشمرد و گفت: امروزه دشمنان از این مسئله سوءاستفاده کرده و سعی دارند با به راه انداختن اختلافات قومی میان مسلمان تفرقه ایجاد کنند تا سیطره خود را بر بعضی از کشورها حفظ کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *