"معتادان" از سطح شهر کابل جمع آوری شدند

15:10 - 06 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۹۸۵
با اجرای اولین مرحله از طرح جمع آوری معتادان در فصل سرما 400 تن از معتادان مستقر در زیر پل سوخته در غرب کابل روز یکشنبه جمع آوری شدند و برای درمان به اردوگاه «فنیکس» یکی از مقرهای پیشین ناتو در پایتخت افغانستان انتقال یافتند.
به گزارش سرویس بین الملل نیروهای امنیتی دیروز با حضور شماری از کارکنان وزارت بهداشت، معتادانی را که شبانه روز در زیر پل سوخته واقع در منطقه غرب کابل پناه گرفته بودند و از آنجا به عنوان محل سکونت خود نیز استفاده می کردند، جمع آوری کردند و آنان را به مرکز ملی احیای امیدمنتقل شدند.

این مرکز که در گذشته یکی از مقرهای نیروهای ناتو در افغانستان بود، ظرفیت 1500 نفر را دارد و در حال حاضر یک هزارو 50 تن از معتادان در آن بستری هستند.

معتادان پس از انتقال به مرکز ملی احیای امید، 90 روز تحت درمان قرار خواهند گرفت و در صورت کسب اطمینان از ترک کامل اعتیاد، به زندگی عادی خود بازخواهند گشت.

شماری از معتادان پس از بازگشت به زندگی عادی خود بار دیگر در دام اعتیاد افتاده اند و مسئولان وزارت بهداشت افغانستان به خبرنگاران گفتند که بیکاری، مشکلات اقتصادی و نپذیرفتن آنان توسط خانواده و جامعه، مهمترین عوامل بازگشت دوباره این افراد در دام اعتیاد است.
 
پیشتر نیز بیش از 500 تن از معتادان از پل سوخته جمع آوری شده بودند.
طرح جمع آوری معتادان با نظارت وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان و همکاری وزارت کشور، بهداشت و کار و امور اجتماعی این کشور به اجرا درآمده است و این وزارتخانه وعده داده است که در مراحل بعد طرح جمع آوری معتادان را در سایر استان های افغانستان به اجرا درخواهد آورد.

حکومت وحدت ملی افغانستان مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان را یکی از اولویت های خود اعلام کرده و گفته است که تولید و فروش مواد مخدر عمده ترین راه درآمد گروه های تروریستی است و غلبه بر تروریسم نیازمند مبارزه با مواد مخدر و ترانزیت و توزیع آن در کشور است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *