از برخورد قهری به عنوان آخرین راهکار در دادسراها استفاده شود

22:20 - 05 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۸۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ترکی گفت: از برخورد قهری باید به عنوان آخرین راهکار در دادسراها و دیگر مراجع قضایی استفاده شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، غلامعباس ترکی به عنوان سخنران مدعو در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم همدان  افزود: نباید قبل از پیشگیری به سراغ مجازات برویم زیرا سرمایه اجتماعی کشور کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه نظام آفرینش مبتنی بر عدالت است، تصریح کرد: مهمترین مؤلفه های سرمایه یک نظام، اعتماد عمومی است و اگر این اعتماد کاهش یابد سرمایه یک نظام تقلیل پیدا می کند.

وی با اشاره به این کلام مقام معظم رهبری که پیشگیری از وقوع جرم یک موضوع علمی است و باید برای مبارزه و پیشگیری با کارشناسان و صاحب نظران مشورت کرد، اظهار داشت: در مجامع سالیانه پیشگیری از وقوع جرم که در استان‌ها برگزار می شود، فرماندهان و مسئولین یگان‌ها خود بهترین کارشناسان هستند زیرا در این خصوص تجربه بالا و خوبی دارند.

وی افزود: تلاش سازمان یافته در این زمینه نیاز است و نیازمند علم، اندیشه و تجربه است.
دادستان نظامی تهران با اشاره به طرح‌ها و برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح در زمینه پیشگیری از جرم تصریح کرد: مجامع پیشگیری از وقوع جرم از ابتدای سال 77 تاکنون در تمامی استان‌ها طبق برنامه مصوب برگزار شده است.

دادستان نظامی تهران با اشاره به این سخن امیر مؤمنان علی (ع) که توکل بر خداوند مایه نجات از هر بدی و دشمنی است، گفت: در تعالیم دینی عواملی مانند ایمان، عدالت و توکل موجب امنیت در حوزه فردی و اجتماعی است.

وی افزود: ایمان به تنهایی موجب امنیت نمی شود ایمان توام با عمل صالح و جهاد و ... می تواند تولید امنیت کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *