رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مربیان مدارس، نقش مهمی در پیشگیری از جرائم دارند

14:43 - 02 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۷۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حدادزاده گفت: با توجه به خط مقدم تعلیم و تربیت در مدارس ، مربیان مدارس نقش به سزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، مرتضی حدادزاده در جلسه شورای معاونین ، مدیران و مشاوران مدارس آموزش و پرورش منطقه مروست افزود : دوره حساس زندگی افراد و کوران شکل گیری شخصیت اجتماعی ، در مدارس می گذرد و باید مورد مدّاقه و توجه مربیان قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد : رسالت و وظیفه بسیار سنگینی بر دوش مربیان است تا به نسل حاظر آگاهی های مفید و اثر گذاری را در زمینه شناسایی آسیب های اجتماعی و معضلات مبتلابه اجتماع ارائه نمایند.

این مقام قضایی ، اعتیاد به مواد مخدر و استعمال دخانیات را از جمله مسائل مبتلابه نسل جوان دانست و بیان داشت : نسل جوان و نوجوان ابتدای امر از روی کنجکاوی روی به این مواد می آورد که باید این هشدار به این نسل داده شود که بعضاً یکبار استفاده از روی کنجکاوی ، یک عمر تباهی را در کنار این مواد به همراه خواهد داشت .

وی به گسترش استفاده از فضای مجازی در خانواده ها و به ویژه نسل جوان اشاره کرد و اظهار داشت : فضای مجازی ، حقیقت انکار ناپذیر جامعه امروز است که در همه خانواده ها کم و بیش مورد استفاده قرار می گیرد و باید در این خصوص ، نحوه استفاده صحیح از این فضا و دام های پهن شده در این مسیر به نسل جوان هشدار داد.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست ، شناسایی و آموزش سبک زندگی اسلامی را به عنوان یک راهکار برای ساختن جامعه ای امن و عاری از جرم و بزه مطرح کرد و ابراز داشت : بازگشت به فطرت پاک انسانی با تبعیت از آموزه های متعالی اسلامی ، بهترین راهکار و راهبرد برای تربیت نسلی فرهیخته ، منظبط و قانون مدار است .

وی تقویت بنیه دینی و مذهبی و ایجاد اعتماد به نفس در جوانان را خواستار شد و بیان داشت : رسیدن به جامعه رو به رشد و رو به تعالی در پرتو ایجاد انگیزه ، اعتماد به نفس در کنار دینداری و دین محوری امکان پذیر است .

حدادزاده از ارتباط با جنس مخالف به عنوان یک آسیب جدی دیگر یاد کرد و گفت :  باید عواقب ارتباط با جنس مخالف برای دانش آموزان تبیین شود چراکه برخی اشتباهات دوره جوانی یک عمر پشیمانی را به دنبال خواهد داشت .

وی خاطرنشان کرد : اسلام برای روابط اجتماعی به ویژه ارتباط با جنس مخالف ، یک چارچوب مشخص ترسیم کرده است و اگر کسی از این چارچوب تخطی کند بدون شک دچار خسران های روانی و جسمی جبران ناپذیری خواهد شد.

شایان ذکر است در این جلسه برخی از مدیران و مشاوران مدراس با تشکر از دستگاه قضایی جهت اجرا نمودن طرح قاضی مدرسه که بازتاب بسیار مثبتی و تأثیر خوبی در خانواده ها و دانش آموزان داشته است ، توزیع بسته های فرهنگی جهت آموزش شناخت آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان را خواستار شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *