بال رحمت ایران برای دوستی با کشورهای اسلامی گشوده شده‌است

20:50 - 02 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۵۸۸
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری به نقش ویژه نظام جمهوری اسلامی در معادلات بین‌المللی و جهانی اشاره کرد و گفت: بال رحمت ایران برای دوستی با کشورهای اسلامی گشوده است و برای تعامل با همسایگان هیچ مشکلی نداریم.
بال رحمت ایران برای دوستی با کشورهای اسلامی گشوده شده‌است
به گزارش گروه سیاسی ، ماموستا فایق رستمی در دهمین پیش‌کنگره امام شافعی در دانشکده اسلامی شهر سلیمانیه عراق اظهار کرد: همدلی و محبت درون‌مایه همه 9 پیش‌کنگره امام شافعی بوده است که با حضور علمای برجسته کشورهای اسلامی در ایران برگزار شده و امروز نیز شاهد تبلور این همدلی در سلیمانیه عراق هستیم.

وی افزود: شهر سلیمانیه شهر فرهنگ و عرفان بوده و طی قرون متمادی جایگاه عرفا و بزرگان دین اسلامی بوده است و این شهر را می‌توان شهر سادات و قدمگاه نوادگان رسول‌الله (ص) نامید.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بدون شک برگزاری پیش‌کنگره‌های امام شافعی در شهرهای مختلف موجب نشر سیره این امام همام و آشنایی هرچه بیشتر مردم با تفکرات ایشان می‌شود و ابتکار نماینده ولی فقیه در استان کردستان برای برگزاری این پیش‌کنگره‌ها شایسته تقدیر است.

ماموستا رستمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همه مذاهب اسلامی پیرو قرآن و سنت رسول‌الله(ص) هستند و باید به این مهم توجه کرد که اختلاف نظر بین علما رحمتی بزرگ برای دین اسلام است و پویایی و تفکر را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: مذهب امام شافعی برگرفته از تفکرات معتدل ایشان بوده و پیروان این مذهب نیز در راستای تقویت همدلی بین مسلمانان گام برمی‌دارند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از سخنان خود به روابط حسنه مردم ایران و مردم عراق اشاره کرد و گفت: امروز بال رحمت جمهوری اسلامی ایران برای دوستی با کشورهای اسلامی گشوده شده است.

ماموستا رستمی افزود: برگزاری اینچنین برنامه‌هایی موجب تقویت پیوندهای بین امت اسلامی می‌شود لذا باید هوشیاری و بصیرت خویش را حفظ کنیم و به دشمنان اسلام اجازه ندهیم که وحدت و انسجام را در بین ما خدشه‌دار کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *