رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زباله جمع‌کن فضایی در مدار زمین

4:37 - 28 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۶۳۳
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
بیش از 100 میلیون قطعه فرسوده ماهواره‌ها که از آنها به عنوان زباله فضایی یاد می‌شود در مدار زمین وجود دارد و فناوری ژاپنی قصد دارد آنها را جمع‌آوری کند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس، زباله‌های فضایی یکی از بزرگترین مشکلات ایجاد شده به دست بشر است و این بار ژاپن یک کشتی فضایی باری به مدار زمین پرتاب کرده است تا از این طریق بتواند بخش زیادی از این زباله‌های دردسرساز را جمع‌آوری کند.

این سفینه از رشته‌های آلومینیومی و سیم‌های فولادی ساخته شده و طراحی آن به گونه‌ای است که می‌تواند قطعات باقیمانده از فضاپیماهای قدیمی و ... را از مدار زمین بیرون بکشد و آنها را با خود به زمین برگرداند.

این نخستین باری است که چنین دستگاه نوآورانه‌ای ساخته می‌شود و ژاپن از آن به عنوان «ابزار ماهیگیری فضایی» یاد می‌کند تا بتواند زباله‌های فضایی را شکار کند.

بسیاری از قطعات فرسوده و زباله‌های باقیمانده در مدار زمین با سرعت بسیار بالا حرکت می‌کنند و حتی در برخی موارد میانگین سرعت آنها می‌تواند به 28 هزار کیلومتر در ساعت برسد. به همین خاطر تصادف‌ها و خسارات بزرگی را به دنبال داشته باشد و حتی باعث شود ماهواره‌های ارتباطی در مدار زمین از کار بیفتند.

بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته،‌ بیش از 100 میلیون قطعه فرسوده ماهواره‌ها که از آنها به عنوان زباله فضایی یاد می‌شود در مدار زمین وجود دارد. از جمله این زباله‌ها می‌توان به سفینه‌های از کار افتاده، ابزارهای قدیمی و راکت‌های غیرفعال اشاره کرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *