"میرزاکوچک جنگلی" با استعمار خارجی" و "استکبار داخلی" مقابله کرد

0:05 - 26 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۱۵۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت با بیان اینکه میرزاکوچک هم با استکبار داخلی و هم با استعمار خارجی مقابله کرد گفت: در اینکه قیام میرزا ریشه دینی داشت نباید تردید کرد چراکه میرزا یک فرد روحانی و خدا دوست بود.

به گزارش گروه سیاسی ، محدباقر نوبخت  در همایش "نقش کسما در نهضت جنگل" در تالار همایش‌های دهکده ساحلی بندرانزلی، اظهار داشت: آنچه در خصوص این رویداد تاریخی که در دوران معاصر اتفاق افتاد و تفاوت نظرها بیانگر ضرورت مطالعه بیشتر است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در کنار شرح وقایع تاریخی باید علت آن هم شرح داده شود، خاطرنشان کرد: در گام بعد، این رویداد تاریخی نیازمند تعبیر است تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: می‌دانیم که یونس(میرزا کوچک) در مدرسه علمیه صالح آباد رشت که با استاد سرا، زادگاه او فاصله ای ندارد تحصیل کرد و در تهران تحصیل خود را ادامه داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اهمیت مطالعه و پژوهش بیشتر در راستای شناخت کوچک جنگلی گفت: برخی موارد در خصوص میرزا کوچک هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

وی با بیان اینکه اسنادی از قیام میرزا در کشورهای همسایه وجود دارد، تصریح کرد: از ارشاد گیلان می‌خواهم شرایطی را فراهم کند تا تامین اعتبار شود و پژوهشگران به کشورهای همسایه سفر کنند.

معاون رئیس جمهور اعلام کرد: در اینکه قیام میرزا ریشه دینی داشت نباید تردید کرد چراکه میرزا یک فرد روحانی و خدا دوست بود.

وی خاطرنشان کرد: قیام میرزا با دیگر قیام‌های معاصر فرق داشت؛ او هم با استکبار داخلی و هم با استعمار خارجی مقابله کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *