لزوم ارائه دروس آموزش مهارت‌های زندگی در دانشگاه‌ها

8:42 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۶۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
علیمحمدی در جلسه هم اندیشی با روسای دانشگاه های استان چهارمحال وبختیاری، بر لزوم ارائه دروس آموزش مهارت‌های زندگی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عبدالرضا علیمحمدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور کاهش طلاق در این استان، بحث مداخلات در فرایند طلاق را با همکاری نهادهای مختلف مرتبط از جمله استانداری، بهزیستی، دانشگاه ها و سایر ارگان ها آغاز کرده‌ایم. اما نتیجه حاصله این بود که متوجه شدیم بسیاری از طلاق‌ها ناشی از عدم انتخاب صحیح زوجین بوده است.

وی اظهار کرد: به منظور راهنمایی زوجین در انتخاب همسر، آموزش‌های پیش از ازدواج در دانشگاه‌ها و حتی مدارس بسیار مهم است و در این بین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می‌توانند با برنامه ریزی صحیح، این آموزش‌ها را در برنامه‌های درسی گنجانده و از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و دانشجویان در آینده پیشگیری کنند.

در انتهای این جلسه مقرر شد روسای دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری برنامه ای مدون برای آموزش این دروس به صورت اختیاری برای دانشجویان ارائه و نتیجه را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان منعکس کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *