رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشنودی فتاحی از نامزد شدن "فرنگیس" در جایزه ادبی جلال آل احمد/"پناهگاه بی پناه" اثر جدید نویسنده انقلاب

8:03 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۵۷۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
نامزد جایزه جلال آل احمد گفت: بسیار خوشنودم که در کنار بزرگان در این جشنواره نامزد دریافت جایزه شده ام. تا به حال جوایز زیادی را دریافت کرده ام اما جایزه آل احمد ارزش والایی دارد.
مردم باید بهتر با مهناز فتاحی نویسنده ایرانی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، با ابراز خوشنودی از نامزدی کتاب "فرنگیس" در جایزه جلال آل احمد گفت: بسیار خوشنودم که در کنار بزرگان در این جشنواره نامزد دریافت جایزه شده ام. تا به حال جوایز زیادی را دریافت کرده ام اما جایزه آل احمد ارزش والایی دارد.

وی ادامه داد: کتاب «فرنگیس» شامل خاطرات فرنگیس حیدرپور متولد سال 1341 است. در سال 1359 پس از حمله عراق در محل تولد فرنگیس، مردم به دره‌های اطراف فرار می‌کنند. فرنگیس که در آن زمان 18 سال داشت شب هنگام همراه برادر و پدرش جهت تهیه غذا به روستا باز می‌گردند. اما در طول راه پدر و برادر فرنگیس ضمن درگیری با عوامل عراقی کشته می‌شوند و فرنگیس در پی برخورد با دو سرباز عراقی بدون داشتن سلاح گرم . تنها با تبر پدرش با سربازان درگیر شده، یکی را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات جنگی اسیر می‌کند و به مقر فرماندهی ارتش ایران تحویل می‌دهد.

ای نویسنده "فرنگیس" را تاریخ دفاع مقدس دانست و افزود: برای پدید آوردن این کتاب تحقیق و پژوهش های فراوانی انجام شده و به نوعی می توانم "فرنگیس" را بخشی از تاریخ دفاع مقدس بنامم.

فتاحی از چاپ سوم این کتاب خبر داد و اضافه کرد: این کتاب توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و در حال حاضر آماده چاپ سوم است. ترجمه انگلیسی اثر به زودی در دست خوانندگان قرار گرفته و مولتی مدیا و برنامه الکترونیکی آن نیز در دست تولید است.

این نویسنده با ابراز گلایه نوع تبلیغات موجود برای این اثر تصریح کرد: از نظر من این کتاب از درجه ای برخوردار است که می تواند تبلیغات بهتری داشته باشد. امیدوارم این کتاب بهتر و بیشتر به مخاطبان معرفی شود.

وی نسبت به چاپ اثر جدید با نام "پناهگاه بی پناه" چنین اطلاع داد: کتاب جدیدم هم به نام "پناهگاه بی پناه" از سوی انتشارات سوره مهر در حال چاپ است. این کتاب را همزمان با کتاب فرنگیس آغاز کردم و به دوستان قول داده ام تا پایان سال آن را منتشر کنم. نوشتن این اثر سه سال زمان برده و فعلاً در انتظار ترخیص آن از چاپخانه هستم. 

فتاحی داستان این کتاب را نیز در مورد خاطرات جنگ توصیف و خاطرنشان کرد: در کرمانشاه پارکی وجود دارد که در زمان جنگ به عنوان پناهگاه استفاده می شد. در تاریخ 26 اسفند ماه سال 1366 موشکی از راه هواکش به داخل این پناهگاه اصابت کرده و 300 نفر شهید و زخمی می شوند. متاسفانه اکثر این شهدا کودکان و زنان بی پناه بودند. کتاب "پناهگاه بی پناه" به شرح داستان این رویداد غم انگیز می پردازد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *