برگزاری کارگاه آموزشی ویژه ضابطان در اصفهان

1:15 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۴۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کارگاه آموزشی ویژه ضابطان یگان‌های نظامی و انتظامی اصفهان در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح کارگاه آموزشی ویژه ضابطان یگان‌های نظامی و انتظامی اصفهان در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان برگزار شد.

در اجرای مواد 602 و 604 قانون آئین دادرسی کیفری و به‌منظور تبیین وظایف ضابطان نظامی در خصوص کشف جرم، نحوه تنظیم گزارش اولیه و تشکیل پرونده، طرح ارجاع به ضابط و تعیین تکلیف پرونده‌های موجود و مسن، کارگاه آموزشی و توجیهی ویژه مسئولین بازرسی و قضایی یگان‌های نظامی و انتظامی مستقر در استان اصفهان تشکیل شد.

در ابتدای این کارگاه آموزشی، مهدی تشکری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان ضمن تشکر از تعامل مسئولین بازرسی و قضایی یگان‌های نظامی و انتظامی استان، نکات مورد توجه سازمان را در سیر رسیدگی به پرونده‌های قضایی متذکر شد.

در ادامه کارگاه، دادستان نظامی استان اصفهان در سخنانی، به وظایف ضابطان نظامی اشاره کرد و با تأکید بر رعایت حقوق شهروندی در برخورد با مردم و نیروهای تحت امر، توجه و همکاری دوایر بازرسی و قضایی یگان‌ها را با مجموعه دادسرا و دادگاه‌های نظامی خواستار شد.

حیدرعلی نصر اصفهانی، رئیس شعبه اول دادگاه نظامی دو استان اصفهان نیز در این کارگاه آموزشی در خصوص کشف جرم و نحوه تشکیل پرونده مطالبی عنوان و بر رعایت نکات قانونی در زمان تنظیم پرونده‌های قضایی تأکید کرد.

در ادامه، عباس اکبری مدیر دفتر دادسرای نظامی استان اصفهان با بیان نمونه‌هایی از مسائل و موارد مبتلابه دفتر دادسرا در زمان تشکیل پرونده‌های قضایی، از مسئولین بازرسی و قضایی یگان‌ها خواست ضمن همکاری با این دفتر نسبت به تکمیل مشخصات کامل متهمان اقدام کنند.
 
در پایان این کارگاه آموزشی نیز حسین اکبری معاون دادستان نظامی استان اصفهان با شرح مواد قانونی مورد نیاز در بخش‌های بازرسی و قضایی یگان‌ها به برخی از ابهامات و سؤالات ضابطان پاسخ داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *