سرفصل جدیدی در لایحه بودجه وجود ندارد

0:05 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۷۴۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عزت الله یوسفیان ملا اظهار داشت: بعضی از افراد از اقتصاد مقاومتی در بودجه می گفتند، اما چیزی به این نام وجود ندارد و همان لایحه سنوات گذشته است با چند درصد افزایش در بعضی ردیف ها و یا چند درصد کاهش در بعضی ردیف ها.
سرفصل جدیدی در لایحه بودجه وجود ندارد
به گزارش گروه سیاسی ، عزت الله یوسفیان ملا در خصوص انطباق لایحه بودجه سال 96 با برنامه ششم گفت: اولا برنامه های ما به معنای واقعی برنامه نیست، برنامه باید دارای عدد و رقم باشد ولی برنامه هایی که نوشته می شود بیشتر سفارش نامه است.

وی با اشاره به روند کار مجلس، کار مجلس را در خصوص برنامه سطحی دانست و اظهار داشت: چون برنامه را مجلس به صورت ناقص تنظیم می کند، شاید کار مجلس سطحی است و عمقی نیست.

وی با انتقاد از اینکه قوانین در گذشته بر خلاف هم اکنون، نیازمند تاویل و تفسیر نبود، یادآور شد:  با توجه به انشای قانون مدنی که 70 سال پیش تصویب شده است، این قانون دارای هزار و پنجاه و اندی ماده است، اما حتی یک ماده آن نیاز به آیین نامه اجرایی و یا تفسیر و تاویل ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به یکی از اشکالات موجود در مورد تصویب لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در ابتدای هر بودجه، اول باید گزارش برنامه و بعد بودجه را بدهد، یعنی رئیس مجلس باید به رئیس جمهور متذکر شود که قبل از  اینکه گزارش برنامه را بدهد نباید اصلا لایحه را تقدیم کند.

وی افزود: اما کدام رئیس جمهور، آمده روزی که لایحه بودجه را تقدیم کند، گزارش برنامه را داده است و فقط این برنامه برای خالی نبودن عریضه است.  

وی با اظهار به اینکه سرفصل جدیدی در لایحه بودجه وجود ندارد، خاطر نشان شد: بعضی از افراد از اقتصاد مقاومتی در بودجه می گفتند، اما چیزی به این نام وجود ندارد و همان لایحه سنوات گذشته است با چند درصد افزایش در بعضی ردیف ها  و یا چند درصد کاهش در بعضی ردیف ها.

یوسفیان ملا با اشاره به اتکای بودجه به نفت بین داشت: قرار بر این بوده که از برنامه سوم که پنج ساله است، سالانه 20 درصد اتکای ما به نفت قطع شود و تا پایان برنامه صد درصد اتکای ما به نفت قطع شود. اما این کار انجام نشد. دلیل این پنج سال هم این بوده تا بتوانند جایگزین بیاورند و اگر قرار بوده از جیب مردم این جایگزینی را بیاورند دیگر نیازی به پنج سال نبود و با یک بخش نامه می توانستند این کار را بکنند.

وی افزود: برای همین هم دولت به مالیات و عوارض فشار می آورد و این فشار بیشتر برروی  محرومین است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *