پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است

14:44 - 19 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۶۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ذوالفعلی نژاد با بیان اينکه مشکلات جامعه صرفا با زندانی شدن افراد حل نمی‌شود، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی و همت سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، رضا ذوالفعلی نزاد مدیرکل زندان‌های استان یزد در دیدار با مدیركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری با بیان اعتقاد به اینکه مشکلات جامعه صرفا با زندانی شدن افراد حل نمی‌شود، گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی و همت سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

وی گفت:  مدت زندانی بودن برخی افراد در گاهی از اوقات کمتر از ۱۰ روز است که معتقدیم در این باره افراد چاره‌اندیشی شود زیرا پیامدهای منفی برچسب‌زنی به این افراد بیش از نتایج مثبت آن است.

وی با اشاره به نقش تحصیلات در جلوگیری از بروز جرم و آمارهایی در اینباره توسط زنان اشاره کرد و گفت: متأسفانه بیشترین جرایم از سوی زنان بی‌سواد و زیردیپلم صورت گرفته؛ به‌گونه‌ای‌که ۲۸ درصد زندانیان زن بی‌سواد و ۳۴ درصد آنها تحصیلات ابتدایی دارند.

ذوالفعلی‌نژاد بر ضرورت آگاهی‌رسانی به زنان و آموزش و خوداشتغالی آنان به ویژه در میان زنان خانه‌دار و زنان ۲۵تا۴۰ سال که بخش بزرگی از زندانیان زن را به خود اختصاص داده‌اند تأکید کرد.

وی اصلاح و تربیت افراد را یکی از مهمترین اهداف اداره‌ کل زندان‌های استان عنوان کرد و یادآور شد: موضوع آسیب‌های اجتماعی  مبحثی کلی است و نیازمند عزم همگانی و همت تمامی دستگاه های اجرایی و نظارتی است.

مدیرکل زندان‌های استان یزد در پایان سخنان خود تراکم جمعیت زندانیان را از مشکلات این اداره كل دانست و گفت: طبقه بندی زندانیان بر اساس سن و نوع جرم ضروری است و هرچند سعی می‌شود این طبقه‌بندی انجام شود اما فضای کافی برای طبقه‌بندی اصولی و کامل زندانیان زن وجود ندارد که لازم است در این باره چاره‌اندیشی شود.

گفتنی است پس از این نشست مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری، مدیرکل زندان‌های استان و جمعی از کارشناسان حوزۀ بانوان استان از اندرزگاه نسوان زندان مرکزی یزد بازدید کردند و ضمن بازدید از نمایشگاه صنایع دستی بانوانِ آن محل، شنوای سخنان آنها شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *