درخواست اعتبار 50 میلیارد تومانی شهرداری برای احداث پروژه آرش اسفندیار / احداث یک تونل بی فایده دیگر در پایتخت

11:04 - 16 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۴۸۹
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: احداث تونل آرش اسفندیار هیچ تاثیری در کاهش بار ترافیکی شمال شهر تهران نخواهد داشت و با احداث این تونل تنها یک پروژه بی فایده دیگر همانند پروژه امیرکبیر را شاهد خواهیم بود.
درخواست اعتبار 50 میلیارد تومانی شهرداری برای احداث پروژه آرش اسفندیار / احداث یک تونل بی فایده دیگر در پایتختبه گزارش خبرنگار گروه جامعه اقبال شاکری در سیصد و دهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: زمانی که از سوی شهرداری تهران اعلام شد که قرار است پروژه آرش اسفندیار در شهر تهران احداث شود در کمیسیون عمران بررسی های لازم در رابطه با وضعیت احداث این تونل در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: آن زمان در کمیسیون عمران اعضا مخالفت خود را با احداث پروژه آرش اسفندیار اعلام کردند اما آن زمان شهرداری متعهد شد که این پروژه با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از تقاضای اعتبار 50 میلیارد تومانی شهرداری به منظور تکمیل پروژه آرش اسفندیار خبر داد و اظهار کرد: در شرایطی که شهرداری اعلام کرده بود پروژه آرش اسفندیار را با مشارکت بخش خصوص خواهد ساخت اما اکنون تقاضای 50 میلیارد اعتبار برای اتمام این پروژه را مطرح کرده است.
 
شاکری تاکید کرد: درخواست ما این است که احداث پروژه آرش اسفندیار هر چه سریع تر متوقف شده زیرا با راه اندازی این تونل نیز تغییر در ترافیک محدوده شمالی پایتخت ایجاد نخواهد شد.
 
وی با اشاره به احداث پروژه امیرکبیر در شهر تهران و حل نشدن معضل ترافیکی در محدوده بازار خاطر نشان کرد: شهرداری زمانی که قرار بود تونل امیرکبیر را احداث کند ما بارها تذکراتی را در رابطه با بی فایده بودن این پروژه اعلام کردیم اما مسئولان شهرداری بدون توجه به این تذکرات احداث تونل امیرکبیر را در دستور کار قرار دادند.
 
شاکری تاکید کرد: پروژه آرش اسفندیار شباهت بسیار زیادی به تونل امیر کبیر داشته و بدون شک ساخت این پروژه تنها هزینه بر بوده و نیتجه ای در پی نخواهد داشت.
 
رئیس کمیته عمران  شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با انتقاد از وضعیت خوابگاه های دانشجویی اذعان کرد: خوابگاه هایی که اکنون در اختیار دانشجویان تهرانی قرار می گیرد به هیچ وجه در شان دانشجویان نبوده و نیاز است هر چه سریع تر به منظور بهبود وضعیت خوابگاه ها اقدام شود.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *